Jesteś tutaj

10 lat Gemini Parku Bielsko-Biała

Już od 10 lat Gemini Park jest obecny w Bielsku-Białej. Przez dekadę oferta galerii kilkakrotnie była odświeżana i uzupełniana kolejnymi markami. Sprzyjał temu rozwijający się lokalny rynek, a także inwestycje, w tym znaczna rozbudowa galerii w 2014 r.

Dekada na rynku umocniła pozycję Gemini Park Bielsko-Biała. Centrum handlowe jest dziś nie tylko jednym z najchętniej odwiedzanych w swoim mieście, ale także jednym z najbardziej rozpoznawalnych na całym Podbeskidziu.

Od otwarcia galerię odwiedziło już ponad 40 mln. osób. Tylko na przestrzeni ostatnich 5 lat liczba klientów wzrosła o ponad 100%, zamykając się w rekordowym 2018 r. liczbą 5,3 mln. I chociaż wśród kupujących dominują przede wszystkim mieszkańcy Bielska-Białej, to nie brakuje w tym gronie także mieszkańców z kilkudziesięciu okolicznych miejscowości, Słowacji i Czech. Ci stanowią już 45% robiących tutaj zakupy.

Kiedy w 2009 r. Gemini Park otwierał swoje podwoje, liczył sobie 80 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Pod względem liczby sklepów od razu uplasował się wysoko, bo na 2. miejscu na Podbeskidziu.

– Galeria zadebiutowała z szeroką ofertą, której dotąd brakowało na bielskim rynku, a przede wszystkim w najbliższym sąsiedztwie obiektu. Dobór najemców sprawił natomiast, że od początku byliśmy postrzegani jako nowoczesny wielkomiejski obiekt, ale jednocześnie przystępny, nie tworzący barier wizerunkowych. To w krótkim czasie zaskarbiło nam sympatię klienta – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

To zadziałało. Kolejne lata przyniosły bowiem Gemini Park nie tylko stały wzrost liczby klientów, ale także kolejne otwarcia. Polskie i zagraniczne marki zaczęły dostrzegać rozwijające się w Bielsku-Białej centrum handlowe. To właśnie rosnące zainteresowanie obiektem, zarówno ze strony klientów, jak i najemców stało się jednym  z powodów, dla których Gemini Holding, właściciel galerii, zdecydował się na rozbudowę.

Rozbudowę rozpoczęto w 2012 r., ukończono w 2014. W jej efekcie centrum z 27,5 tys. m kw. powiększono do 42,5 tys. m kw. Na nowej powierzchni pojawiło 40 dodatkowych sklepów oraz znacznie większa strefa food court i największy na Podbeskidziu klub fitness. Część nowego GLA zajęli także najemy już działający w galerii, którzy zainwestowali w dodatkowy metraż. 

W 2018 r. w porównaniu do 2013 r. liczba klientów wzrosła o ponad 100%. Co więcej, od rozbudowy centrum handlowe notuje stały przyrost liczby klientów, który nie został zachwiany nawet przez wprowadzenie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. Wręcz przeciwnie.

Pomimo spadków na rynku, w ubiegłym roku galeria utrzymała się aż 3-punkty procentowe ponad indeksem krajowym notowanym przez Retail Institute. Także w skali województwa śląskiego była 2,4 punktu ponad trendem footfall. Rok 2018 przyniósł także rekordowy, bo 11-procentowy wzrost obrotów, tj. aż 9,5 pkt. ponad indeksem krajowym.  Również w I półroczu 2019 r. do roku galeria zanotowała wzrost liczby klientów, a różnica między wskaźnikami ogólnopolskimi jeszcze wzrosła.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pierwsze centra handlowe pojawiły się w Polsce w pierwszej połowie lat 90. XX wieku. Chcąc zachować konkurencyjność na dynamicznie zmieniającym się rynku muszą się modernizować, dostosowując do nowych realiów handlu.

Grupa Atrium realizuje wart blisko 300 mln euro projekt zmian w trzech warszawskich centrach handlowych Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada. Kolejny etap modernizacji centrum handlowego Atrium Promenada zakończył się w tym miesiącu. – Polska jest dla nas kluczowym krajem, w którym planujemy skupić większość naszych inwestycji. To dynamicznie rozwijający się rynek, na którym obserwujemy tak ważny w naszej branży wzrost siły nabywczej pieniądza – podkreśla Liad Barzilai, prezes zarządu Grupy Atrium.

X