Jesteś tutaj

Akcja Grupy Eurocash

100 lokalnych inicjatyw związanych z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią wspólną i pomocą potrzebującym zostanie zrealizowanych dzięki niezależnym przedsiębiorcom – właścicielom sklepów, współpracującym z Grupą Eurocash.

Zbieranie zgłoszeń w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” ruszyło 14 maja na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Realizacja setki wybranych projektów nastąpi w pierwszej połowie 2019 r. Właściciele sklepów mogą zdobyć na ten cel od 10 tys. do 100 tys. zł. Łącznie w budżecie na realizację lokalnych inicjatyw znajduje się 1,5 mln zł. Akcję objęło Patronatem Honorowym Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Tytułowi Lokalni Herosi to właściciele kilkunastu tysięcy małopowierzchniowych sklepów rozlokowanych po całej Polsce i zaopatrujących się w Grupie Eurocash takich, jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama. Według badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie Grupy Eurocash działalność takich sklepów pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i ich poziom zadowolenia z życia – uważa tak ponad 78 proc. pytanych przedsiębiorców. Według niemal 29 proc. z nich sklep nie tylko daje dostęp do szerokiego wachlarza produktów, ale jest też miejscem spotkań lokalnej społeczności.

Projekt jest realizowany z okazji obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W pierwszym etapie, między 14 maja a 18 czerwca, właściciele sklepów wspieranych przez Grupę Eurocash będą zgłaszać na stronie projektu inicjatywy, z których będą mogły skorzystać lokalne społeczności. Ostatecznego wyboru 100 projektów, które dostaną granty, dokonają internauci – w tym klienci sklepów zaangażowanych w akcję – biorąc udział w ogólnopolskim głosowaniu, które odbędzie się również na stronie projektu między 15 sierpnia a 14 października br. Lokalnych Herosów poznamy w listopadzie.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sprzedaż Grupy wzrosła, jednak jej zyski są dużo niższe. Najdynamiczniej rozwija się detal, z kolei hurt odnotował straty. Liczba sklepów własnych oraz franczyzowych stale rośnie. Te i inne ciekawe wnioski nasuwają się po lekturze wyników Grupy Eurocash za III kwartał 2017 r.

Eurocash nabył od HDS Polska 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Inmedio, liczącej ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie.

X