Beiersdorf odnotowuje dalsze wzrosty

Producenci

Beiersdorf odnotowuje dalsze wzrosty

10 sierpnia 2016

Beiersdorf podsumowuje wyniki finansowe z pierwszego półrocza 2016 rok. Beiersdorf utrzymał tendencję wzrostową w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. Sprzedaż Grupy w ujęciu organicznym wzrosła o 2,8%. EBIT Grupy wzrósł z 508 mln euro do 513 mln euro. Marża EBIT zanotowała dalszy wzrost i osiągnęła 15,3%, w porównaniu z 14,9% w poprzednim roku. Wyniki te udało się osiągnąć pomimo niekorzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Beiersdorf zachowuje ostrożny optymizm w stosunku do całego roku i potwierdza swoje prognoz.: – Beiersdorf nadal kroczy po ścieżce rentownego wzrostu. Po raz kolejny udało się nam zwiększyć sprzedaż i zyski, zwiększając swój udział w rynku i opierając się trudnym warunkom rynkowym – powiedział Stefan F. Heidenreich, Prezes Zarządu Beiersdorf AG. – Utrzymujące się na świecie tendencje ekonomiczne i polityczne zwiększyły ogólną niepewność konsumentów, jak również i presję konkurencyjną. Odnoszenie sukcesów w takich warunkach nie jest łatwe. Beiersdorf w dalszym ciągu koncentruje się na swoich głównych atutach: markach, zdolności do innowacji i poszerzaniu obecności na rynkach wschodzących. Ogólnie rzecz biorąc, patrzymy na cały rok z ostrożnym optymizmem – dodał. Sprzedaż Grupy w ujęciu organicznym w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. wzrosła o 2,8% w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,3% z 3,402 mld euro w poprzednim roku do 3,358 mld euro. Spadek ten należy przypisać negatywnemu wpływowi kursów walutowych. W segmencie działalności konsumenckiej odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,3% w pierwszych sześciu miesiącach roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,0% z 2,827 mld euro w poprzednim roku do 2,798 mld euro z powodu negatywnego wpływu kursu wymiany walut. EBIT w segmencie działalności konsumenckiej wzrósł do 424 milionów euro. Marża EBIT wzrosła z 14,5% w poprzednim roku do 15,1%. Do tych pozytywnych wyników sprzedaży przyczyniły się wszystkie kluczowe marki. Sprzedaż NIVEA wzrosła o 4,2%, Eucerin o 1,0%, a La Prairie o 6,2%. Beiersdorf spodziewa się, że segment działalności konsumenckiej osiągnie wyniki lepsze niż rynkowe i odnotuje wzrost sprzedaży rzędu 3–4%. Marża EBIT z działalności operacyjnej powinna nieznacznie przekroczyć wartość z poprzedniego roku.