Biedronka partnerem II Kongresu Uniwersytetów Trzeciego Wieku

Aktualności

Biedronka partnerem II Kongresu Uniwersytetów Trzeciego Wieku

31 marca 2015

Sieć Biedronka dołączyła do grona partnerów II Kongresu Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Wydarzenie odbędzie się 30 marca br. W Teatrze Wielkim w Warszawie i zainauguruje obchody 40-lecia ruchu Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

II Kongres Uniwersytetów Trzeciego Wieku to najważniejsze, ogólnopolskie wydarzenie senioralne, inaugurujące obchody 40-lecia Ruchu Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce, będące świętem wszystkich polskich seniorów. W jego trakcie zostaną podsumowane dokonania polityki senioralnej w Polsce i wyznaczona jej dalsza strategia. Zdefiniowane zostaną także nowe wyzwania, z jakimi będzie się musiał w najbliższych latach zmierzyć ruch UTW. W programie Kongresu przewidziano także prezentację, wręczenie tytułów i dyplomów laureatom konkursu „Wielka Osobowość Uniwersytetów Trzeciego Wieku” oraz Konkursu Srebrnej Gospodarki „Przyjaźni Seniorom”.

Do udziału w kongresie zaproszono 2000 gości z polskich UTW, kilkudziesięciu polonijnych UTW, a także przedstawicieli świata polityki, nauki, samorządowców i  działaczy społecznych z całej Polski.

Sieć Biedronka w ramach II Kongresu Uniwersytetów Trzeciego Wieku przygotowała swoje stoisko we foyer Teatru Wielkiego, do którego zaprasza gości na degustację produktów dostępnych w ofercie sieci.

Obchody 40-lecia Ruchu UTW objęli swoim honorowym patronatem Anna Komorowska, Małżonka Prezydenta RP, Minister Pracy i Polityki Społecznej oraz  Sejmowa Komisja Polityki Senioralnej. Funkcję honorowego Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego zdeklarowała, podobnie jak w ROKU UTW 2012, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Współpraca z Fundacją „Ogólnopolskie Porozumienie Uniwersytetów Trzeciego Wieku” to wyraz zaangażowania sieci Biedronka w projekty na rzecz społeczności seniorów w Polsce. Kwestia starzejącego się społeczeństwa pozostaje nieustająco tematem debaty społecznej. Wyzwania, z jakimi mierzy się dojrzewające społeczeństwo, są jednym z obszarów deficytów społecznych, na jakie będzie próbowała odpowiedzieć sieć Biedronka, angażując się w  tego typu projekty.

Więcej informacji na temat tego wydarzenia znajduje się na stronie internetowej http://www.fundacjaoputw.pl.