Jesteś tutaj

Biedronka po raz kolejny promuje czytelnictwo

Biedronka rozpoczyna kolejny projekt, który ma na celu promowanie czytelnictwa. Już 14 i 15 września br. w 48 sklepach sieci w 14 miastach Polski zagości „Ostry Dyżur Literacki”. Wyjątkowa akcja skierowana do dzieci i ich rodziców organizowana jest we współpracy z Fundacją „Czas Dzieci”. Każde dziecko, które weźmie w niej udział, otrzyma zalecenia wraz z symboliczną receptą na książkę, które pomogą rozwijać kompetencje czytelnicze.

„Ostry Dyżur Literacki” to akcja, w ramach której w 48 sklepach Biedronka zostanie zaaranżowany gabinet lekarski. Ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci związani z Fundacją „Czas Dzieci” przeprowadzą wywiad z dzieckiem i jego rodzicem, a następnie zarekomendują im wartościowe książki indywidualnie dobrane do wieku i preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych „małego pacjenta”. Zalecane dzieciom tytuły książek i ich dawkowanie przepisywane będą symbolicznie na receptach.

Organizatorzy „Ostrego Dyżuru Literackiego” podkreślają szczególną rolę właściwego doboru książek. W czasie trwania akcji w sklepach sieci Biedronka dostępna będzie specjalna oferta książek dla dzieci najlepszych polskich i zagranicznych autorów.

Popularyzowanie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Biedronka od kilku lat organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”, w którym biorą udział debiutujący pisarze i ilustratorzy. Sieć promuje czytelnictwo także za pośrednictwem swojej najnowszej akcji lojalnościowej „Gang Słodziaków”. Regularną sprzedaż książek sieć Biedronka prowadzi od 2009 r.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dnia 28 kwietnia w Warszawie rozegrana zostanie IX edycja Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, w trakcie których o tytuł Mistrza Polski powalczą dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju. Na turniej zaprasza Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial” i Jeronimo Martins Polska.

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w walucie lokalnej w II kwartale 2018 r. o 3,3% do 2,839 mld euro. Sprzedaż porównywalna LFL (bez nowych sklepów) zwiększyła się w tym okresie o 0,6% – poinformowało w raporcie Jeronimo Martins, właściciel Biedronki.

X