Blisko 4300 kobiet przebadanych dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek”

Aktualności

Blisko 4300 kobiet przebadanych dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek”

30 października 2019

Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Grupa Muszkieterów od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Badania przeprowadzają specjaliści w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché. Od początku roku przebadanych zostało aż 4280 kobiet.

W ostatnich dwóch kwartałach mammobusy odwiedziły 39 polskich miast, w czterech województwach: lubuskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim oraz dolnośląskim. Badania mammograficzne realizowane przed supermarketami sieci Intermarché i Bricomarché są w pełni refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dotyczy to kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

– Staramy się aktywnie angażować w promowanie działań prozdrowotnych wśród Polek, dlatego od 12 lat prowadzimy kampanię „Muszkieterowie dla Polek”. Jej celem jest zwiększanie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań mammograficznych – mówi  Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje: – To jedna z najdłużej prowadzonych przez nas akcji społecznych. Każdego roku docieramy do kilku tysięcy kobiet z różnych stron Polski. Jest to dla nas potwierdzenie ogromnej wartości tej kampanii.

Akcja „Muszkieterowie dla Polek” jest kontynuowana w czwartym kwartale tego roku. Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.