Carrefour podsumował 2018 rok we franczyzie

Aktualności

Carrefour podsumował 2018 rok we franczyzie

Carrefour Polska w 2018 r. otworzył ponad 100 nowych sklepów franczyzowych. Na utrzymanie wysokiego tempa rozwoju ostatnich lat wpłynęły m.in. dynamiczna ekspansja, dywersyfikacja modeli franczyzowych, a także wdrożenie innowacyjnej oferty oraz usług okołozakupowych.

Carrefour od 2007 r. dynamicznie inwestuje w rozwój swojej oferty franczyzowej w Polsce. Na koniec ubiegłego roku, w ramach 3 oferowanych przez Carrefour konceptów sklepów osiedlowych: Carrefour Express Convenience, Carrefour Express Minimarket oraz Globi, działało ok. 600 placówek handlowych, prowadzonych przez niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy są franczyzobiorcami sieci. W 2018 r. Carrefour utrzymał wysokie tempo rozwoju franczyzy, otwierając łącznie 101 nowych sklepów w tym formacie.

Dywersyfikując i dopasowując swoje modele franczyzowe, Carrefour zaproponował w 2018 roku nowe formy współpracy: sklep franczyzowy Carrefour Express Convenience dla właścicieli stacji paliw (obecnie już ponad 30 nowych sklepów otwartych we współpracy z 3 operatorami stacji paliw) oraz nową formę ajencji (łącznie 32 sklepy, w tym 19 otwartych w nowym koncepcie w 2018 r.).

Sieć postawiła także na rozwój oferty i usług w sklepach franczyzowych, m.in. nawiązując ogólnopolską współpracę z siecią kawiarni Costa Coffee, która dostarcza do sklepów profesjonalne kawomaty oraz, jako pierwsza sieć convenience w Polsce, wprowadzając do najmniejszych sklepów kasy samoobsługowe zwiększające tempo obsługi klientów, przydatne szczególnie w godzinach dużego natężenia ruchu. Carrefour planuje dalsze wprowadzanie kas samoobsługowych do sklepów w 2019 r.

Kolejnym udogodnieniem wprowadzonym przez Carrefour w ubiegłym roku był rozwój dostaw bezpośrednich. Na koniec 2018 roku, 14 dostawców sieci dostarczało bezpośrednio do sklepów convenience kluczowy asortyment świeży, w tym m.in. warzywa i owoce, pieczywo, mięso i wędliny oraz dania gotowe.

Od listopada 2018 r., w wybranych sklepach osiedlowych, testowana jest także usługa Click & Collect, która daje klientom sieci możliwość odbierania produktów niespożywczych zamówionych na platformie Carrefour.pl, w swoim sklepie blisko domu.