Carrefour – podsumowuje 2016 rok

Aktualności

Carrefour – podsumowuje 2016 rok

23 stycznia 2017

Zakończenie modernizacji aż 7 centrów handlowych, w tym wielkie otwarcie najważniejszej inwestycji firmy – Galerii Morena. Tak Carrefour Polska podsumowuje 2016 rok na rynku nieruchomości komercyjnych. W minionych miesiącach firma kontynuowała także inwestycje w rozbudowę swojego portfela hiper- i supermarketów. Tempo rozwoju ma zostać utrzymane również w 2017 roku.

Rok 2016 był dla Carrefour Polska niezwykle owocny. To efekt konsekwentnie realizowanej przez firmę strategii rozbudowy, remodelingu oraz rekomercjalizacji obiektów znajdujących się w portfolio francuskiej sieci handlowej. Celem przyjętej polityki jest przede wszystkim zagwarantowanie klientom nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej, a także dostarczenie różnorodnej i ciekawej oferty handlowej.

Uważnie obserwujemy trendy na rynku centrów handlowych, a także wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności. W odpowiedzi na nie podejmujemy decyzje o modernizacji naszych obiektów. Poczynione przez nas w zeszłym roku inwestycje pozwoliły nam osiągnąć nasze główne cele – zaoferować klientom przyjemne zakupy, a najemcom nowe możliwości rozwoju. Potwierdza to pozytywny trend w odpowiedzialności naszych obiektów, a także liczne przedłużone lub podpisane z najemcami umowy – mówi Ronan Martin, Wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych.

Na koniec 2016 roku Carrefour mógł się pochwalić przeprowadzeniem aż 7 kompleksowych modernizacji centrów handlowych znajdujących się w portfelu firmy. Najważniejszą inwestycją, a także największym przedsięwzięciem na krajowym rynku nieruchomości komercyjnych, była rozbudowa gdańskiej Galerii Morena.

Wśród zeszłorocznych osiągnięć Carrefour Polska znalazł się również dynamiczny rozwój hiper- i supermarketów z portfela marki. W 2016 firma zmodernizowała 18 hipermarketów, a w październiku mogła pochwalić się otwarciem 2 sklepów w tym formacie – w Galerii Wołomin pod Warszawą oraz w Centrum Handlowym Posnania w Poznaniu. Drugi z obiektów to przykład realizacji nowej strategii handlowej firmy. Sklep charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami i kompleksową ofertą, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Nowatorski, butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty dopasowane są do potrzeb współczesnego konsumenta. Od stycznia sieć otworzyła także 12 nowych supermarketów, zaś 14 z posiadanych placówek poddała modernizacji. Nowością było wprowadzenie na rynek 2 konceptów w tym formacie – premium oraz urban.

Carrefour zapowiada utrzymanie tempa rozwoju także w nadchodzących miesiącach. Kluczowym projektem będzie wspomniana budowa Metropolitan Outlet w Bydgoszczy. Wśród centrów handlowych, które również poddane zostaną modernizacji, znajdą się między innymi obiekty w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu. Ponadto sieć planuje w 2017 roku remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcia ponad 10 nowych supermarketów, między innymi w galerii Wroclavia we Wrocławiu. Zapowiadanych jest również około 24 modernizacji placówek w tym formacie.