Carrefour Polska zwycięzcą Eko-Inspiracji 2017

Aktualności

Carrefour Polska zwycięzcą Eko-Inspiracji 2017

Carrefour Polska został laureatem konkursu „Eko-Inspiracja 2017”. Sieć zwyciężyła w kategorii „Firma”, zdobywając najwięcej głosów internautów. Carrefour od wielu lat aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego w Polsce. Podejmuje m.in. działania związane z walką z marnotrawieniem żywności i ochroną bioróżnorodności.

– Zwycięstwo w konkursie Eko-Inspiracja 2017 w kategorii „Firma” to dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cieszę się, że Carrefour Polska znalazł się w gronie firm dbających o środowisko naturalne, co jest jednym z priorytetów naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. Carrefour w Polsce realizuje wiele kompleksowych inicjatyw z tego zakresu. Warto wspomnieć choćby program STOP Marnotrawstwu, w ramach którego m.in. wdrożyliśmy w sklepach systemy zmniejszające zużycie energii elektrycznej i cieplnej oraz projekt gospodarowania odpadami BIO, a także szereg rozwiązań mających na celu zredukowanie emisji CO2 do atmosfery. Walczymy także z marnowaniem żywności przekazując produkty o krótkim terminie do spożycia Bankom Żywności i wielu lokalnym organizacjom, zajmującym się pomocą najuboższym – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, który odebrał nagrodę podczas uroczystej gali, odbywającej się w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Carrefour podejmuje także wiele inicjatyw związanych z ochroną bioróżnorodności. Sieć realizuje projekty z zakresu przeciwdziałania deforestacji i zwiększenia świadomości pracowników w tym obszarze. Carrefour jest członkiem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mającego na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł. Firma dba również o segregowanie i recycling odpadów drewnianych. Ponadto, w ramach akcji „Pszczele hotele” zlokalizowanych na dachach wybranych sklepów, sieć pomaga w ochronie pszczół w środowisku miejskim oraz wzmacnia świadomość społeczną dotyczącą miejskiego pszczelarstwa. Warto także dodać, że sieć podjęła również decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku.