Jesteś tutaj

Certyfikowane rogale świętomarcińskie w Żabce

W tym roku po raz pierwszy sieć Żabka, dzięki swoim lokalizacjom w całej Polsce, 11 listopada zaoferowała klientom tradycyjne, certyfikowane rogale świętomarcińskie, wykonane z ciasta półfrancuskiego, z nadzieniem z białego maku, z lukrem i pokruszonymi orzechami. Są dostępne w sprzedaży do 19 listopada we wszystkich sklepach Żabka.

– Najsłodszy symbol Poznania, czyli rogal świętomarciński, to duma naszego regionu. Choć dziś rogale można kupić przez cały rok, to słodkie apogeum następuje 11 listopada. Według tradycji właśnie wtedy smakują najlepiej i sprzedaje się ich najwięcej. Podczas obchodów imienin ulicy Św. Marcin poznańskie cukiernie sprzedają nawet kilkaset ton smakołyku – mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Rogal świętomarciński musi spełniać określone wymagania. Certyfikowany wypiek w kształcie półksiężyca, dostępny w sklepach Żabka, wykonany jest z ciasta półfrancuskiego, w smaku przypominającego ciasto drożdżowe. We wnętrzu znajduje się nadzienie powstałe z połączenia białego maku, mielonych daktyli oraz skórki pomarańczowej i wanilii. Od 2008 r. rogal świętomarciński jest wpisany do rejestru chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych w Unii Europejskiej. Oznacza to, że oryginalny rogal może być wypiekany tylko w Poznaniu i w wyznaczonych powiatach Wielkopolski.

– Cieszymy się, że nasi klienci mogą spróbować certyfikowanych rogali wprost z Poznania, gdzie siedzibę ma nasza firma. Wypieki, które klienci znajdują w sklepach Żabka w całej Polsce, są sygnowane zarówno Dziedzictwem Kulinarnym Wielkopolski, jak i Chronionym Oznaczeniem Geograficznym – podkreśla Jerzy Roguski, dyrektor handlowy firmy Żabka Polska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sieć sklepów Żabka od lat stara się angażować w niesienie pomocy tym, którym potrzebne jest codzienne wsparcie. W 2018 r. przekazała Caritas ponad 180 ton żywności. To również ważne działanie społeczne, które odpowiada na problem marnowania żywności.

Dwa fundusze inwestycyjne, TPG i CVC Capital Partners, starają się o zakup sieci Żabka. Właściciel sieci Żabka, fundusz Mid Europa Partners (MEP) liczy, że ze sprzedaży sieci otrzyma kwotę ok. 5 mld zł. Sprzedaż w sieci Żabka w ubiegłym roku wyniosła ponad 6 mld zł, co daje jej 3% udział w rynku handlu detalicznego w Polsce.

 

X