Jesteś tutaj

Dino zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych?

Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

W dniu 5 grudnia 2016 r. spółka Dino Polska S.A. złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem Spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w pierwszej połowie 2017 roku.

W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors. Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich jak i zagranicznych.

Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Na koniec listopada 2016 r. sieć Dino obejmowała 608 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

–  Przez ostatnie lata rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę sklepów naszej sieci ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku. W efekcie jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w okresie od 2010 do 2015 roku. Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%. Uznaliśmy, wspólnie z naszymi obecnymi akcjonariuszami, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji Spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku - powiedział Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dino Polska odnotowało w 2018 r. dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży (+30,8% do 5,8 mld zł), w tym bardzo dobry poziom sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL, +11,6%). Grupa notuje także dalszy wzrost rentowności. Wynik EBITDA wzrósł o 34,8%, a marża EBITDA zwiększyła się o 0,3 punktu procentowego do poziomu 9,3%.

Grupa Dino Polska S.A. wypracowała w III kwartale 2017 r. wzrost przychodów o 33,1 proc. do 1 220,2 mln zł, w tym wzrost sprzedaży na poziomie 16,1 proc. Dwucyfrowy wzrost odnotowano również w wynikach netto. 

X