Jesteś tutaj

Eksport szansą dla branży spirytusowej

Na krajowym rynku widać stabilizację, w 2017 r. sprzedano około 120 mln litrów 100-procentowego alkoholu, podobny wynik osiągnięto w 2016 r. Szansą na rozwój dla branży spirytusowej jest eksport, który wzrósł w pierwszym kwartale br. o 9,5% w stosunku rocznym. Kondycję finansową producentom poprawiają także wyższe zagraniczne marże.

W pierwszym kwartale br. wyeksportowano z Polski 12,3 mln litrów napojów alkoholowych wartych łącznie 175,5 mln zł. Pod względem wartości oznacza to wzrost w stosunku rocznym o 8,4%, a pod względem objętości o 9,5%. Największy udział miała wódka, a największy wzrost zaliczyły likiery. Ich sprzedaż wzrosła o 66%, osiągając pułap 974 tys. litrów.

Wartości te przyczyniają się do wzrostu dochodów producentów. Rentowność sprzedaży w kraju wynosi około 5-7%, natomiast za granicą dochodzi nawet do 40%.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi najczęściej spożywanych przez Polaków. W Nielsenie monitorowanych jest 14 kategorii napojów alkoholowych. Spośród nich wybranych zostało 10, na które Polacy wydali w 2018 r. najwięcej pieniędzy w handlu detalicznym. W Polsce niekwestionowanym liderem jest piwo, na które w ubiegłym roku wydano 16,7 mld zł. Kolejne miejsca na podium zajmują wódka i whisky.

Na wprowadzenie nocnej prohibicji i zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 22.00–6.00  zdecydowało się jak dotąd kilkanaście miast. Sprzedawcy oceniają, że nowe przepisy uderzają głównie w kondycję małych, osiedlowych sklepów. Dlatego eksperci podkreślają, że w miejsce kolejnych zakazów skuteczniejsza byłaby edukacja dotycząca odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

X

Przeczytaj również