Jesteś tutaj

Eksport szansą dla branży spirytusowej

Na krajowym rynku widać stabilizację, w 2017 r. sprzedano około 120 mln litrów 100-procentowego alkoholu, podobny wynik osiągnięto w 2016 r. Szansą na rozwój dla branży spirytusowej jest eksport, który wzrósł w pierwszym kwartale br. o 9,5% w stosunku rocznym. Kondycję finansową producentom poprawiają także wyższe zagraniczne marże.

W pierwszym kwartale br. wyeksportowano z Polski 12,3 mln litrów napojów alkoholowych wartych łącznie 175,5 mln zł. Pod względem wartości oznacza to wzrost w stosunku rocznym o 8,4%, a pod względem objętości o 9,5%. Największy udział miała wódka, a największy wzrost zaliczyły likiery. Ich sprzedaż wzrosła o 66%, osiągając pułap 974 tys. litrów.

Wartości te przyczyniają się do wzrostu dochodów producentów. Rentowność sprzedaży w kraju wynosi około 5-7%, natomiast za granicą dochodzi nawet do 40%.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po alkohole klasy premium. Tanie piwo ustępuje miejsca drogiej whisky. Klienci doceniają także wódki smakowe i brokatowe wina.

22% Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8%). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8%), biznesowo – zdecydowanie wygrywa whisky (57,3%) – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.

X

Przeczytaj również