Jesteś tutaj

E.Leclerc rośnie w siłę

Zgodnie z konsekwentnie realizowaną strategią rozwoju oraz zapowiadaną budową kolejnych sklepów, E. Leclerc zainwestuje w nowy obiekt w Mielcu na Podkarpaciu.

Hipermarket E.Leclerc w Mielcu znajdzie się w powstającej w mieście Galerii Aviator. Placówka o powierzchni handlowej ponad 25 tys. m2 zostanie usytuowana przy zbiegu ulic Wolności i Plac powstańców Warszawy i będzie to jedyny tego typu obiekt handlowy wraz z sąsiadującym sklepem budowlanym w mieście. Poza hipermarketem E.Leclerc, w Galerii będzie również miejsce dla wielu innych punktów handlowo-usługowych, a ponadto do dyspozycji klientów oddany zostanie przestronny parking na 1100 miejsc.

– Nasza strategia rozwoju opiera się na kilku podstawowych filarach, którymi są: rozwój sklepów już istniejących, następnie zrzeszanie niezależnych partnerów, którzy podzielają naszą politykę handlową i odnajdują w naszej kooperatywnej organizacji środki do rozwoju względem sieci handlowych prowadzonych przez międzynarodowe korporacje jednocześnie zachowując własny charakter rodzinnej spółki. Trzeci filar opiera się na zewnętrznym rozwoju, tak jak w przypadku Mielca – komentuje Jean-Philippe Magré, Przewodniczący Stowarzyszenia E.Leclerc Polska.

Kluczowym momentem dla rozwoju sieci E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych. Był to moment prawdziwej rewolucji kulturalnej oraz rewolucji w zarządzaniu, ponieważ po raz pierwszy, niezależnym handlowcom udało się kupić zintegrowaną grupę i zaadoptować ją do ich zdecentralizowanej struktury.

– W chwili obecnej dynamika rozwoju zasobów ludzkich i postępująca ekspansja po przejęciu Billi połączona z wysokimi kompetencjami, zaangażowaniem i entuzjazmem prezesów naszej organizacji, pozwala nam na rozpoczęcie nowego etapu rozwoju. Zachęceni powodzeniem, z jakim funkcjonują sklepy E. Leclerc w Rzeszowie i Przemyślu (ten ostatni powstał właśnie po przejęciu sieci Billa Polska), postanowiliśmy umocnić pozycję firmy i dalej rozwijać działalność na Podkarpaciu – dodaje Jean-Philippe Magré.

Wszystko wskazuje na to, że hipermarket w Mielcu to zapowiedź kolejnych inwestycji, jakie Stowarzyszenie E.Leclerc planuje realizować w najbliższym czasie w Polsce.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

W supermarkecie E.Leclerc w Kłodzku z okazji jubileuszu 11-lecia w listopadzie obowiązują specjalne oferty promocyjne oraz trwa konkurs, w którym do wygrania jest łącznie ponad 2 tysiące atrakcyjnych nagród. Finał obchodów odbędzie się dnia 15 listopada i zostanie uświetniony pokazem fajerwerków.

Całkowite obroty E.Leclerc w 2014 r. wyniosły 2, 747 mld zł. Satysfakcjonujący wynik, udało się osiągnąć miedzy innymi dzięki wzrostowi o 1,73% liczby klientów, co zniwelowało deflację cen żywności. Nastroje konsumenckie uległy znacznej poprawie i ożywieniu szczególnie w okresie świątecznym. Wpływ na stabilny obrót miały również prowadzone na szeroką skalę akcje promocyjne, np. niekonwencjonalny projekt BIG Bang, inwestycje w szkolenia kadry pracowniczej a także stale wzbogacany asortyment w niskich cenach.

X

Przeczytaj również