Emperia otworzy ok. 100 marketów i 50 supermarketów Stokrotka w 2015 r.

Aktualności

Emperia otworzy ok. 100 marketów i 50 supermarketów Stokrotka w 2015 r.

27 sierpnia 2014

Emperia Holding zamierza uruchomić ok. 100 marketów Stokrotka i ok. 50 supermarketów Stokrotka w 2015 roku, poinformował prezes Dariusz Kalinowski. W tym roku sieć detaliczna Emperii zwiększy się o co najmniej 50 marketów i kilkanaście sklepów własnych.
– W przyszłym roku chcemy otworzyć ok. 30 własnych i ok. 20 franczyzowych supermarketów Stokrotka. Jeśli chodzi o mniejszy format, czyli markety, to już dziś widzimy, że podaż jest nieporównywalnie większa niż w supermarketach, więc to będzie co najmniej 50 marketów własnych i tyle samo franczyzowych w przyszłym roku – powiedział Kalinowski podczas konferencji prasowej.
Do końca tego roku sieć detaliczna Emperii zwiększy się o ok. 50 nowych lokalizacji, z tego ok. 30 to będą sklepy własne, a pozostałe franczyzowe.
– Za kilka dni wychodzimy z nową ofertą franczyzową dla mniejszych sklepów o powierzchni poniżej 400 m2. Liczymy, że w IV kwartale otworzymy 10 marketów Stokrotka w formie franczyzy, a łącznie do końca roku powstanie 20 marketów Stokrotka – powiedział Kalinowski.
W I półroczu Emperia otworzyła 2 supermarkety Stokrotka i zamknęła 1 sklep Delima. Na koniec czerwca liczba sklepów wyniosła 241, w tym 217 to supermarkety własne Stokrotka, a 23 markety własne oraz 1 supermarket franczyzowy.
Kalinowski poinformował, że sprzedaż porównywalna supermarketów Stokrotka spadła o 0,2% w II kw., zaś w całym półroczu była niższa o 2,7% r/r. Jednocześnie w II kw. Emperia zanotowała wzrost marży brutto na sprzedaży o 5 pkt proc.
– W II kwartale na rynku mieliśmy do czynienia z bardzo silną konkurencją w postaci ofert promocyjnych innych supermarketów. Do tego w kwietniu pojawiło się rozczarowanie poziomem sprzedaży ze względu na deflację. W II kwartale uzyskaliśmy ponadstandardową marżę, ale sprzedaliśmy mniej towarów. Wzrost przychodów wynikał głównie z nowych otwarć sklepów – wyjaśnił Kalinowski.
Przychody segmentu detalicznego Emperii w II kw.  wzrosły o 2,2% r/r do 490 mln zł, zaś w całym półroczu spadły o 0,2% r/r do 959,3 mln zł.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa Handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.
Źródło: ISBnews