Jesteś tutaj

Eurocash uruchomił platformę marketplace dla handlu niezależnego

Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w Polsce będą mieli dostęp do platformy marketplace - eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów.

Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi 44%, a jego wartość to aktualnie ok. 128 mld zł brutto. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5-6% rocznie, szybciej rozwijają się tylko dyskonty. By móc z nimi konkurować, sklepy mniejszych formatów muszą rozwijać się błyskawicznie i wdrażać nowe, przyciągające konsumentów technologie. Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w naszym kraju będą mieli dostęp do platformy marketplace - eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie.

– Uruchomienie eurocash.pl Market to wielka zmiana dla polskiego rynku niezależnego – mówi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash. Wyobraźmy sobie, że do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu ok. 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona. Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, wg mnie dużo istotniejsza. Dyskonty w Polsce w większości swoich placówek sprzedają takie same produkty. Na półkach mają ich średnio ok. 2 tys. Oznacza to, że mają jedną, uniwersalną ofertę i strategię dla każdego konsumenta, w każdym miejscu w Polsce. Jednak przyszłość w handlu będzie należeć do tych, którzy będą potrafili dostosować się do konsumenta indywidualnie. Widać to już po rosnącym znaczeniu rynku e-grocery i zakupów w internecie. Chcemy kupować to, czego naprawdę potrzebujemy i kiedy chcemy. eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będziemy mieć zatem setki, tysiące takich ofert produktowych „szytych na miarę” – dodaje Amaral.

Eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towartów i produktów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Grupy. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać teraz produkty spoza bieżącej oferty hurtowej. Będą to lokalne, niszowe, limitowane, ekologiczne i importowane produkty spożywcze, ale także produkty przemysłowe takie jak zabawki, elementy wyposażenia domu czy AGD.

Właściciel sklepu, składając zamówienie poprzez eurocash.pl Market, będzie mógł je otrzymać w formie bezpośredniej dostawy od producenta lub razem z zamówieniem, które otrzyma z hurtowni Grupy Eurocash. Dostępne sposoby dostawy określać będzie z góry dany producent.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Przychody Grupy Eurocash w 2018 r. sięgnęły 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 10% w porównaniu z 2017 r. W minionym roku Grupa zwiększyła efektywność segmentu hurtowego, przy wzroście sprzedaży w tym segmencie o 6% do 17,7 mld zł. Sprzedaż segmentu detalicznego w minionym roku przekroczyła 4,3 mld zł i była o 26% wyższa niż rok wcześniej.

Piwa rzemieślnicze cieszą się wśród klientów coraz większą popularnością. W związku z tym Grupa Eurocash testuje na terenie województwa mazowieckiego swój program dotyczący sprzedaży tych piw. Piwne Terytoria to asortyment złożony z ekspozycji piw rzemieślniczych połączonej ze wsparciem marketingowo-edukacyjnym. 

X

Przeczytaj również