Jesteś tutaj

FMCG napędza branżę reklamową

Branża farmaceutyczna posiada największe udziały na rynku reklamowym. Jednak największy wzrost wydatków w pierwszym półroczu 2018 r. zanotowały sieci handlowe, które starają się przyciągnąć klientów, zmniejszając straty wynikające z ograniczenia handlu w niedziele.

W pierwszej części roku wydatki na reklamy w mediach tradycyjnych wzrosły do 16,4 mld zł., czyli o 5% w stosunku rocznym – wynika z badania Kantar Media. Pod względem dynamiki wzrostu liderem okazała się w tym okresie branża handlowa odnotowując wynik lepszy o 17% w stosunku rocznym. Duży kawałek tortu reklamowego zagarnęły także branże spożywcza (10%) oraz kosmetyczna (8%).

Wzrost wydatków reklamowych w handlu spowodowany jest wzmożoną walką o klientów, wobec obowiązującego od marca ograniczenia handlu w niedziele. Sieci handlowe, głównie dyskonty, starają się przyciągnąć jak najwięcej klientów, zwłaszcza w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, żeby w jak największym stopniu zminimalizować straty związane z zakazem handlu.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W 2015 roku nastąpił spadek udziału marek własnych w sprzedaży produktów dóbr szybko zbywalnych – wynika z raportu firmy badawczej IRI Worldwide. 

15 maja br. w poznańskim hotelu Sheraton odbyło się XVI Wiosenne Ogólnopolskie Spotkanie Czołowych Postaci Świata FMCG i HoReCa, podczas którego zostały wręczone Statuetki Hermesa „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora”. W tym roku spotkanie dodatkowo związane było z jubileuszem Wydawnictwa Generalczyk, które – jako firma rodzinna – działa na rynku już od 20 lat.

X

Przeczytaj również