Jesteś tutaj

Handel silnie inwestuje w reklamę. Liderem wśród reklamodawców jest Lidl

Z analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Codemedia wynika, że sektor handlowy przeznaczył na reklamę ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Wydatki na reklamę przekroczyły 1 mld zł. 737,6 mln zł wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Procentowo super- i hipermarkety stanowią 71% reklamodawców, 24% sklepy i hurtownie, 5% pozostałe. Liderem jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent - właściciel sieci Biedronka. Dwa razy więcej na reklamę niż w 2015 r wydała sieć Rossmann. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, zakładający wprowadzenie dwóch stawek tego podatku - 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie.

W europejskim rankingu firmy Daymaker polscy sprzedawcy zajęli pierwsze miejsce pod względem jakości obsługi klienta. Polska uzyskała najwyższy wynik w corocznym badaniu szwedzkiej firmy Daymaker, która przy pomocy tzw. tajemniczych klientów zbadała jakość obsługi w sklepach w 10 krajach europejskich. 

X