Jesteś tutaj

Handel silnie inwestuje w reklamę. Liderem wśród reklamodawców jest Lidl

Z analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Codemedia wynika, że sektor handlowy przeznaczył na reklamę ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Wydatki na reklamę przekroczyły 1 mld zł. 737,6 mln zł wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Procentowo super- i hipermarkety stanowią 71% reklamodawców, 24% sklepy i hurtownie, 5% pozostałe. Liderem jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent - właściciel sieci Biedronka. Dwa razy więcej na reklamę niż w 2015 r wydała sieć Rossmann. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska Izba Handlu podała wyniki sprzedaży za grudzień 2016. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku sprzedaż w sklepach małoformatowych w Polsce była niższa o 4,2% od wartości sprzedaży w grudniu roku wcześniejszego. 

Przed polskim handlem czas rozwoju. Powstaną nowe miejsca pracy oraz wzrośnie wynagrodzenie. Pojawią się nowe sklepy, zarówno te wielkopowierzchniowe jak i mniejsze – ocenia dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, bowiem powstaje tam 2/3 PKB. W sklepach oraz w ich otoczeniu pracuje dziś 3,6 mln osób, czyli 1/4 wszystkich zatrudnionych.

X