Handlowiec na wagę złota

Aktualności

Handlowiec na wagę złota

03 września 2019

Specjaliści ds. sprzedaży są jednymi z najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku. Dane portalu Pracuj.pl pokazują, że tylko w III kwartale 2018 r. ofert pracy dla tego typu profesjonalistów było o ponad 10% więcej niż w poprzednim roku. Z badania Michael Page „Confidence Index” za II kwartał 2019 r. wynika natomiast, że 80% handlowców jest zadowolonych z ogólnych warunków zatrudnienia, a 67% również z wysokości pensji.

Sprzedaż to jeden z kluczowych obszarów w firmie, który ma znaczący wpływ na rozwój biznesu. Najlepsi z tego obszaru są rozchwytywani na rynku, dlatego przyciągnięcie do organizacji nowego specjalistę dla wielu pracodawców okazuje się nie lada wyzwaniem. Firma rekrutacyjna Michael Page przeanalizowała nastroje wśród handlowców oraz ich oczekiwania względem miejsca pracy. Okazuje się, że do zmiany miejsca zatrudnienia może skusić ich przede wszystkim możliwość podniesienia kwalifikacji (45%) i szansa na profesjonalny rozwój (42%), a także większa pensja (37%) – pokazuje badanie „Confidence Index” przeprowadzone w II kwartale 2019 r. przez Michael Page.

Znalezienie dobrego specjalisty ds. sprzedaży to połowa sukcesu. Kolejnym wyzwaniem jest przyciągnięcie go do organizacji i zatrzymanie w niej na dłużej. Badanie Michael Page „Confidence Index” za II kwartał 2019 r. pokazuje, że aż 97% handlowców zwraca uwagę na relacje, jakie panują w pracy, a 95% oczekuje od pracodawcy dostępu do szkoleń. Niemal 9 na 10 przyznało także, że ważna jest dla nich możliwość zachowania work-life balance. W związku z tym, 78% chciałoby pracować w elastycznych godzinach, a 7 na 10 doceniłoby możliwość korzystania z pracy zdalnej. Spośród wszystkich badanych grup profesjonalistów, największy odsetek handlowców – 97% przyznało, że chcieliby związać się z firmą odpowiedzialną społecznie. Jednocześnie, niemal co trzeci z nich (28%) oznajmił, że potencjalną przyczyną zmiany miejsca zatrudnienia jest potrzeba pracy w bardziej etycznej firmie.

Benefity pozapłacowe oferowane przez pracodawców mogą zwiększyć atrakcyjność oferty pracy. Spośród szerokiej gamy dodatków do pensji, dla handlowców największe znaczenie ma zapewnienie prywatnej opieki medycznej dla rodziny (97%) oraz dodatkowego ubezpieczenia na życie (83%). 72% ankietowanych oczekuje również, że zostanie wyposażona w sprzęt służbowy – telefon i laptop, a 67% liczy na dostęp do firmowego auta. 6 na 10 respondentów chciałoby także otrzymać od pracodawcy kartę sportową, a więcej niż połowa (55%) doceniłaby możliwość skorzystania z dodatkowego urlopu.

Foto: iStock.com