Jesteś tutaj

Ile Polacy wydają na swoje zwierzaki?

Rynek karm dla zwierząt szacuje się na ponad 2,5 mld zł. Wartość ta regularnie rośnie, ponieważ coraz częściej Polacy traktują swojego pupila jak członka rodziny i nie oszczędzają na jedzeniu oraz gadżetach dla niego.

Zdecydowana większość, spośród ponad 38 mln Polaków posiada jakiegoś zwierzaka domowego. Według szacunków Euromonitora liczba pupili sięga aż 21 mln. Największy odsetek stanowią psy, których liczbę określa się na około 7 mln, z czego 400 tys. stanowią zwierzęta rasowe. W polskich domach niemal równie często można spotkać koty, których jest 6 mln. Ich liczba rośnie jednak z roku na rok szybciej niż psów, co ma związek ze starzeniem się polskiego społeczeństwa. Seniorzy częściej na swoich pupili wybierają właśnie koty. Szacuje się, że 30% gospodarstw domowych ma co najmniej jednego kota, a 38% psa. Średnio na tysiąc Polaków występuje 186 psów i 159 kotów. Niewiele ustępują im rybki – 155. Zdecydowanie mniej cenimy sobie towarzystwo ptaków – 32, a także małych ssaków i gadów – 31.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Światowi liderzy zarządzania doświadczeniami klienta (ang. Customer Experience) to firmy, które osiągają również lepsze wyniki finansowe. Najbardziej doceniane przez klientów firmy łączą nie tylko większe wzrosty przychodów, ale też inwestycje w nowe technologie, umiejętne dostosowanie globalnej strategii do lokalnych rynków oraz budowę obietnicy marki dopasowaną do coraz bardziej wymagającego klienta z różnych pokoleń – wynika z najnowszego badania KPMG, w którym udział wzięło ponad 54 tys. konsumentów z 14 krajów.

Jak wynika z danych z bazy Mintel Global New Products Database (GNPD), jeszcze 10 lat temu zaledwie 17% spożywczych nowości produktowych obecnych na sklepowych półkach opatrzonych było informacjami o ekologicznym procesie produkcji, naturalnym pochodzeniu lub składzie pozbawionym GMO. Obecnie ich odsetek wzrósł do 29%. Jeszcze większy skok odnotowano w przypadku wyrobów powstałych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa czy sprawiedliwego handlu – z 1% do 22%. To efekt rosnącej świadomości konsumentów.

X