Jeronimo Martins wysoko w rankingu TOP 500 CEE

Aktualności

Jeronimo Martins wysoko w rankingu TOP 500 CEE

Firma Jeronimo Martins Polska, do której należy m.in. sieć Biedronka, znalazła się na 4. pozycji w tegorocznym rankingu największych firm Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE. Wyniki zostały ogłoszone 4 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Ranking największych firm Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE organizuje firma Coface. To międzynarodowy ubezpieczyciel i  wywiadownia gospodarcza, która od czternastu lat prezentuje zestawienie największych przedsiębiorstw i grup kapitałowych z naszego regionu, które zanotowały największe obroty w minionym roku.

W tegorocznym zestawieniu Jeronimo Martins Polska znalazło się na miejscu 4. Ponownie, bo taką lokatę firma zajęła w rankingu w roku 2018 i 2017. Dla firmy to potwierdzenie jej wiodącej pozycji w branży handlowej. Należąca do Jeronimo Martins Polska Biedronka ma aktualnie 2916 placówek w ponad 1100 miejscowościach w Polsce. Jest największym prywatnym przedsiębiorcą w kraju i drugą co do wielkości polską firmą, zatrudniającą ponad 65 tys. osób. Sklepy Biedronka dziennie odwiedza ok. 4 mln klientów.

– W trudnym otoczeniu konkurencyjnym i mimo wielu zmian na polskim rynku, w 2018 r. Biedronka odnotowała wiele sukcesów. Efektem skoncentrowania się na potrzebach klientów był wzrost sprzedaży o 5,8% do 49,82 mld zł oraz dalsze zwiększanie udziałów rynkowych. Wartość inwestycji osiągnęła 1,6 mld zł. Otworzyliśmy 122 sklepów, osiągając liczbę 2900 placówek i zmodernizowaliśmy 230 sklepów – mówi Maciej Łukowski, Dyrektor Działu Zakupów, Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska S.A.

To właśnie Maciej Łukowski, w imieniu Jeronimo Martins Polska, odbierał nagrodę na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Sieć Biedronka wyraźnie zaznaczyła swoją obecność na tegorocznym Forum. Jej przedstawiciele brali udział w czterech panelach dyskusyjnych, m.in. o wartościach w biznesie, przewadze konkurencyjnej, PPK, a także slow life, a sama sieć zaprezentowała się na osobnym stoisku, opatrzonym hasłem „Łączy nas Biedronka”.