Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

Aktualności

Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

14 października 2019

Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. Kaufland oferuje swoim klientom nowy sposób na pakowanie świeżych owoców i warzyw. Sieć wprowadza do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na owoce i warzywa i wykonuje kolejny krok ku redukcji plastiku. Woreczki dostępne są w sklepach od 10 października.

Od 10 października 2019 r. we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce dostępne są wielorazowe woreczki na owoce i warzywa. Opakowanie zawiera dwa woreczki na zakupy w cenie 2,99 zł. Wielorazowe woreczki są wykonane z tkaniny i mogą być bez problemu prane w pralce. Ich wprowadzenie ma przyczynić się do dalszej redukcji plastiku – woreczki mają w istotnym stopniu zastąpić tzw. zrywki, cienkie torebki foliowe, które często po jednokrotnym użyciu są wyrzucane. Z wyliczeń wynika, że zastąpienie „zrywek” woreczkami może przyczynić się do ograniczenia wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.

Wprowadzenie woreczków wielorazowego użytku to kolejny element strategii CSR Kaufland „Działanie robi różnicę”, która obejmuje szereg inicjatyw na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Rozwiązania dotyczą zarówno zmian w zakresie łańcucha dostaw jak i elementów bezpośrednio widocznych dla klientów. Kaufland został m.in. doceniony za wprowadzenie zielonych skrzynek wielorazowego użytku w zakresie transportu i ekspozycji produktów świeżych. Projekt umożliwił znaczące ograniczenie użycia jednorazowych, kartonowych lub plastikowych opakowań do transportu, znacząco zmniejszając przy tym ślad węglowy.

W sierpniu br. we wszystkich marketach sieci w Polsce wprowadzone zostały nowe wielorazowe torby na zakupy. Klienci mogą teraz wybierać między wytrzymałą papierową torbą z certyfikatem FSC, poręczną torbą na ramię, torbą bawełnianą a modną ażurową plecionką czy dużą torbą, którą wykonano z tworzywa sztucznego w 80% pochodzącego z recyklingu. Aktualnie w 11 sklepach sieci w Polsce trwają testy pakowania wędlin, serów oraz produktów garmażeryjnych do opakowań własnych, przyniesionych przez klientów.