Kolporter pozytywnie o rynku prasowym w 2017 r.

Aktualności

Kolporter pozytywnie o rynku prasowym w 2017 r.

Rośnie zainteresowanie czytelników czasopismami religijnymi oraz zajmującymi się zdrowiem i medycyną. Coraz chętniej sięgamy również po czasopisma dla pań oraz te, które zajmują się tematyką dom i ogród.  To wnioski z opracowanego przez Kolportera podsumowania dystrybucji tytułów prasowych w 2017 r.

Kolporter wymienia trzy kategorie tematyczne czasopism, w których w 2017 r. spadki sprzedaży były zdecydowanie niższe niż rok wcześniej – zdrowie i medycyna, dom i ogród oraz czasopisma dla pań. Spory wpływ na ten fakt miały nowe tytuły, które w minionym roku ukazały się na rynku w tych właśnie kategoriach. Zdecydowanie najlepszym wynikiem mogą się natomiast poszczycić czasopisma religijne – ta grupa tytułów zanotowała w ubiegłym roku znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu do 2016 r.

– Wydawcy stale rozbudowują swoją ofertę, starając się trafiać do nowych grup czytelników. Naszym zadaniem jest wsparcie ich w tych staraniach, umożliwienie skutecznej promocji w punktach sprzedaży, praca bezpośrednio ze sprzedawcami, których staramy się na bieżąco informować o wszystkich nowościach w ofercie. Wspólnie z wydawcami intensywnie pracujemy nad tym, aby sprzedaż prasy osiągała jak najlepsze wyniki – podsumował Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.