Konsumenci widzą wady w niedzielnym zakazie handlu

Aktualności

Konsumenci widzą wady w niedzielnym zakazie handlu

SW Research i ITBC Communication w partnerstwie z Polską Radą Centrów Handlowych zrealizowały badanie dotyczące postrzegania zakazu handlu w niedziele w kontekście zwyczajów i opinii konsumentów.

Jedną z głównych przesłanek dla wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele było pozwolenie pracownikom na spędzenie większej ilości czasu z rodziną. Jednak jak wynika z badania aż 68 proc. osób opowiedziało się, że wprowadzenie nowego prawa nie miało wpływu na ilość czasu spędzanego w rodzinnym gronie. 27 proc. badanych twierdzi, że ilość czasu się zwiększyła.

Niemal 75 proc. dostrzega wady w prawie obowiązującym od marca br. Spośród największych wad irytuje odgórna ingerencja w wybór konsumentów (35 proc.) oraz zwiększony ruch w piątki i soboty przed dniami objętymi ograniczeniem handlu.

Nowe prawo spowodowało, że 65 proc. klientów stara się robić większe zakupy w inne dni niż niedziele. Natomiast 19 proc. ankietowanych stara się robić zakupy częściej. Tylko 15 proc. osób twierdzi, że przerzuciło się na kanał online. Tyle samo respondentów stwierdziło, że zamierza robić zakupy w sklepach otwartych w niedziele.

Badanie wskazuje, że konsumenci nie zmienili swoich przyzwyczajeń związanych z odwiedzaniem centrów handlowych. 60 proc. respondentów odwiedza galerie handlowe równie często co wcześniej.

Foto: Pixabay