Jesteś tutaj

Lidl chce zatrudnić 250 osób

Sieć sklepów Lidl w związku z ciągłym rozwojem, w samym tylko październiku prowadzi rekrutacje na ponad 250 stanowisk. Potrzebni są nie tylko kasjerzy i pracownicy magazynowi, ale również biurowi.

W celu dobrego zdiagnozowania oczekiwań kandydatów Lidl, we współpracy z instytutem badawczym Kantar Millward Brown, przeprowadziła badania, w których zapytała specjalistów, studentów i potencjalnych pracowników sklepów o cechy idealnego pracodawcy. Za najważniejsze uznali oni: oferty pracy atrakcyjne finansowo, umowę o pracę oraz stabilność zatrudnienia. Wyjątkiem okazali się studenci, dla których najważniejsza jest możliwość rozwoju i współpracy z profesjonalistami. Umowa o pracę znalazła się dopiero na 5 miejscu. Na kolejnych miejscach respondenci wskazali godzenie pracy zawodowej z życiem osobistym, traktowanie pracowników z szacunkiem i przyjazną atmosferę w pracy. W przypadku specjalistów i potencjalnych pracowników sklepów, na szczycie listy znalazło się oferowanie pracy zgodnej z kompetencjami i/lub wykształceniem. Zapewnienie przez pracodawcę pakietu świadczeń socjalnych zostało uznane za bardzo ważne przez grupę potencjalnych pracowników.

– Nie każdy zdaje sobie sprawę, jak wiele osób zaangażowanych jest w to, aby klient mógł zrobić zakupy w komfortowych warunkach. Oczywiście to pracownicy w sklepach mają każdego dnia bezpośredni kontakt z klientem, jednak za kulisami wspiera ich cały szereg specjalistów, m.in.: osób odpowiedzialnych za rozwój kategorii produktowych, logistyków, specjalistów z zakresu sprzedaży, IT, czy marketingu – powiedziała Anna Wieczorek, HR Manager w Lidl Polska.

W 2016 r. firma wydała niemal 24 miliony złotych na szkolenia. Pracownicy biorą udział w programach mających na celu podniesienie ich kompetencji miękkich i poszerzenie wiedzy merytorycznej. Osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową mogą wziąć udział w programie stażowym oraz uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez kadrę menedżerską  firmy. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Zadeklarowana kwota (na dzień 17 stycznia) zebrana podczas 25. Finału to już  62 418 767 zł. W zbiórkach uczestniczyło również wiele sklepów, na terenie których wolontariusze zbierali pieniądze, a także w akcję włączyły się inne firmy z branży FMCG, wspierając fundację.

Certyfikat Top Employer, który zdobył Lidl przyznawany jest pracodawcom o szczególnie rozwiniętej strategii HR i oferującym zatrudnienie na atrakcyjnych warunkach. Sieć została również uznana najlepszym pracodawcą w Europie. Oba certyfikaty przyznaje międzynarodowy Instytut Top Employer z siedzibą w Amsterdamie i Düsseldorfie. 

X

Przeczytaj również