Lidl rusza z kampanią informacyjną dotyczącą 1%

Aktualności

Lidl rusza z kampanią informacyjną dotyczącą 1%

02 marca 2015

Lidl już po raz szósty startuje z kampanią informacyjną pod hasłem „Mały procent, wielka pomoc”, której celem jest zwiększanie świadomości społecznej na temat możliwości przekazania 1% podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego (OPP). Kampania skierowana jest do klientów oraz pracowników firmy.

Organizacjami, z którymi współpracuje firma Lidl w ramach kampanii „Mały procent, wielka pomoc” są: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Federacja Polskich Banków Żywności, a także Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi i Stowarzyszenie „SOS Wioski Dziecięce”.

– Nasza kampania informacyjna ma na celu wsparcie idei przekazywania 1% podatku do OPP oraz dotarcie do wciąż licznej grupy osób, by uzmysławiać, że taka forma pomocy jest z ich strony możliwa. Uważamy, że cały czas potrzebne są regularne działania, które przyczynią się do stałego wzrostu świadomości i zaufania Polaków do tej formy wspierania organizacji pożytku publicznego. Z naszą kampanią informacyjną chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy Klientów oraz Pracowników sieci, przypominając, że przekazanie 1 % podatku to mały gest, który nic nie kosztuje, a niesie tak wiele wsparcia – przekonuje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Analizując dziesięcioletnią historię możliwości rozliczania 1% podatku dochodowego na rzecz OPP w Polsce, zauważalny jest stały wzrost liczby osób przekazujących podatek oraz wysokości gromadzonych w ten sposób środków finansowych. W ubiegłym roku rozliczeniowym na taką formę wsparcia zdecydowało się ponad 12 milionów osób, co stanowiło blisko połowę podatników w Polsce. W stosunku do roku poprzedniego to wzrost o 4 punkty procentowe . Tym samym do OPP wpłynęło 506 milionów złotych – jest to kwota  większa o 24 mln zł niż w ubiegłym okresie rozliczeniowym – wzrost o 5 punktów procentowych . W 2014 roku (rozliczenie za rok 2013) podatnicy przekazali średnio po 42 zł na rzecz OPP.

–W naszym kraju mamy do czynienia z dużą liczbą osób żyjącą na granicy ubóstwa. W takiej sytuacji jest ponad 2,5 mln Polaków. Jednocześnie w Polsce marnuje się 9 mln ton jedzenia. Działamy po to, aby zmieniać tę sytuację. Misją Federacji jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszeniu obszarów niedożywienia w Polsce. Rocznie docieramy z pomocą żywnościową do 1,3 miliona osób potrzebujących. W ubiegłym roku w ramach akcji 1% podatku pozyskaliśmy 8 473,64 zł. Dla Banków Żywności i innych organizacji pozarządowych ważna jest każda złotówka, dlatego tak cenne są inicjatywy informacyjne podobne do tej, której inicjatorem jest Lidl – powiedział Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Pomoc poprzez przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) jest w Polsce możliwa od 1-go stycznia 2004 roku. W latach 2004-2006 to podatnicy dokonywali wpłaty na rzecz wybranej organizacji, zmniejszając następnie należny podatek o przekazaną kwotę. Od roku 2007 natomiast robią to już naczelnicy urzędów skarbowych na wniosek podatników, który stanowi część zeznania podatkowego.