Jesteś tutaj

Lidl stawia na polskie owoce i warzywa

Sieć Lidl docenia polskie owoce i warzywa, współpracując przy tym z wieloma krajowymi dostawcami. Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidl sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek to 42 tiry, jak również  300 tys. kg pieczarek co jest równe 40-tu tirom. Sieć dostrzega duże możliwości polskich producentów, a współpraca z nimi pozwala na stworzenie dobrej jakościowo oferty przy jednoczesnym rozwoju samych dostawców.

– To co jest dla nas istotne to przede wszystkim jakość naszych produktów, ale również ich pochodzenie. Zawsze gdy mamy możliwość współpracy z krajowym dostawcą stawiamy na polskie warzywa i owoce. W ciągu roku blisko 100% m.in.: ziemniaków, marchwi, cebuli, buraków, kapusty pochodzi od polskich producentów jak i do 100% wzrasta udział takich produktów rolnych jak brokuł, kalafior, cukinia czy sałata lodowa w sezonie wiosenno-letnim, gdy w kraju mamy największą dostępność rodzimych upraw – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się zwyczaje żywieniowe Polaków. Blisko połowa ankietowanych deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu – wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Intermarché. Co ciekawe ponad ¾ respondentów twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych.

Poselski projekt, dotyczący potrzeby zmiany ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia został skierowany do czytania w Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.  Podstawowym celem zmian jest umożliwienie rolnikom sprzedaży swoich produktów na rzecz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub na rzecz osób fizycznych na potrzeby prowadzonej przez nie pozarolniczej działalności gospodarczej, a zatem do sklepów, stołówek jak również restauracji.

X