Jesteś tutaj

Netto rezygnuje ze sprzedaży plastikowych patyczków higienicznych

Sieć Netto stawia kolejny zdecydowany krok w walce z plastikiem. Ze wszystkich placówek detalisty całkowicie znikną plastikowe patyczki marki własnej. W zamian na sklepowych półkach pojawią się patyczki bambusowe z certyfikatem FSC.

Eksperci od dawna alarmują o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą bezrefleksyjne korzystanie z plastiku. Z kolei Parlament Europejski w porozumieniu z Radą Unii Europejskiej wprowadzili dyrektywę, zgodnie z którą w 2021 r. w życie wejdzie zakaz sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Sieć handlowa Netto zdecydowała się na wprowadzenie zmian już teraz. Ze sklepów znikną plastikowe patyczki higieniczne marki własnej.

450 lat – tyle średnio czasu rozkłada się plastikowy patyczek higieniczny.  W sieci oraz prasie możemy znaleźć różne wartości, mówiące o czasie rozkładu poszczególnych plastikowych produktów, jednak jedno jest pewne – plastik jest realnym zagrożeniem dla nas i naszego środowiska. Według Komisji Europejskiej 80% odpadów w morzach stanowią tworzywa sztuczne.  Z powodu bardzo powolnego rozkładu gromadzą się w morzach, ocenach i na plażach. Niestety, badacze znajdują go także w organizmach zwierząt morskich: rybach, fokach, żółwiach, wielorybach i skorupiakach. Tym sposobem plastik obecny jest również w łańcuchu pokarmowym człowieka.

Na poprawę sytuacji składają się drobne kroki i codzienne decyzje, dlatego Netto postanowiło całkowicie wycofać ze sprzedaży plastikowe patyczki higieniczne. W zamian na półkach sklepowych detalisty pojawią się bambusowe patyczki marki własnej. Bambus, z którego wykonany jest produkt, pochodzi ze zrównoważonych upraw. Dodatkowo patyczki posiadają certyfikat FSC (Forest For All Forever). FSC jest międzynarodową organizacją non profit, która wyznacza standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej, biorąc pod uwagę aspekty społeczne, ekologiczne i ekonomiczne.  Kiedy drewno opuszcza las z certyfikatem FSC, możemy mieć pewność, że certyfikowane firmy w całym łańcuchu dostaw zostały wykonane z surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł.

– Całkowite wycofanie ze sprzedaży plastikowych patyczków higienicznych jest decyzją podyktowaną wartościami, którymi na co dzień się kierujemy – komentuje Mariola Skolimowska, PR Manager Netto Polska. – Troska o środowisko jest dla nas niezwykle ważna i zdajemy sobie sprawę z wagi naszych codziennych decyzji, których dokonujemy także wtedy, kiedy wkładamy produkty do koszyka.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sieć handlowa Netto sukcesywnie poszerza możliwości płatnicze z wykorzystaniem najnowszych technologii. Klienci około 200 placówek już w tej chwili mogą skorzystać z takich usług jak cash back, BLIK oraz DCC. Do końca sierpnia nowe terminale i usługi będą używane we wszystkich sklepach sieci Netto. 

Pierwszy sklep sieci Netto w Polsce powstał w 1995 r. w Szczecinie. Od tamtej pory polscy konsumenci do wyboru mają aż 359 placówek w całym kraju. 

X