Jesteś tutaj

Nielsen: zdrowa żywność rośnie w siłę

Agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy. Coraz większa popularność trendu prozdrowotnego przyczynia się do wzrostu konkretnych kategorii z koszyka FMCG. Jakie produkty będą najszybciej rosły i czy trend zdrowej żywności na dobre zagościł już w portfolio producentów?

Według badań przeprowadzonych przez Nielsena ¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Jesteś tym co jesz”’. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów mówi, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat zdrowej żywności i jak wielki ma ona potencjał.

– Trend prozdrowotny jest jednym z silniejszych trendów, jakie obecnie obserwujemy. Na fali tego trendu widzimy rosnącą sprzedaż np. kategorii wody butelkowanej, której spożywanie stało się wyrazem troski o siebie i synonimem zdrowego stylu życia. Rośnie nie tylko sprzedaż wody butelkowanej, silne wzrosty obserwujemy także wśród innych kategorii bądź segmentów, które postrzegane są jako zdrowsze, takich jak: batony specjalistyczne, smoothie, musy owocowe czy orzechy – przyznaje Monika Dyrda, client director z Nielsena.

Truizmem jest stwierdzenie, że najszybciej będą rosły te produkty, które zaspokajają potrzeby konsumentów i najsilniej wpisują się w obecne trendy. Są to z jednej strony produkty zdrowsze, z krótszą listą składników (trend clean label), z drugiej zaś strony produkty pozwalające odpowiedzieć na wyraźny trend convenience i on the go – zaspokajające nasze potrzeby tu i teraz. Segment smoothie w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie, porównując ostatnie dwanaście miesięcy od września 2017 r., zakończone we wrześniu 2018 r., do poprzednich wartość jego sprzedaży wzrosła ponad trzy i półkrotnie do poziomu 91,4 mln PLN.

Nielsen obserwuje poszerzanie oferty i ilości produktów w wielu kategoriach, które można określić mianem zdrowszych lub zdrowych alternatyw. Przykładowo segmenty batonów specjalistycznych, musów owocowych czy smoothie rozwijają się dynamicznie zarówno w ujęciu sprzedażowym, jak i liczby nowych produktów czy graczy obecnych na rynku. Z trendu wzrostowego korzystają zarówno detaliści jak i producenci. Warto także zwrócić uwagę, iż według badań Nielsena 6 na 10 Polaków deklaruje, iż jest skłonnych zapłacić więcej za produkty, które nie zawierają niepożądanych przez nich składników, co pokazuje, że przed rynkiem zdrowej żywności wciąż stoi duży potencjał.

Foto: iStock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polacy najbardziej przejmują się zdrowiem. Aż 26% konsumentów wskazało  zdrowie jako swoją największą obawę na nadchodzące pół roku. Nie zaskakuje więc fakt, że wyjątkowo niskie bezrobocie i lepsza sytuacja materialna konsumentów pozwalają im w większym stopniu skupić się na sobie i na zdrowiu, co z kolei przekłada się na rozwój trendu prozdrowotnego, także na rynku stacji benzynowych.

Carrefour podejmuje kolejne działania realizując cele programu Act For Food. W wybranych sklepach sieci klienci znajdą specjalną strefę „Małego Farmera” z ekologicznymi produktami dla dzieci.

X