Jesteś tutaj

Nowe technologie w handlu

Według części specjalistów, w 2019 roku kluczowym trendem w handlu będzie transformacja cyfrowa stacjonarnych placówek. Aplikacje staną się wręcz podstawą procesów zakupowych. Sieci, które jeszcze ich nie wprowadziły, nadrobią te zaległości.

Pojawią się też sklepy z bramkami RFID, które same będą identyfikowały ceny towarów. Ponadto kolejni gracze rynkowi zaoferują konsumentom bezobsługowe kasy. Automatyzacji zakupów będą sprzyjały zwłaszcza niedziele niehandlowe. Rozwiązania geofencingowe (czyli oparte o kontekst lokalizacji) również się rozwiną i zyskają na popularności. Tymczasem Big Data zoptymalizuje asortyment, a IoT – procesy logistyczne. Absolutną rewolucją może okazać się to, że asystenci głosowi zaczną mówić po polsku i zastąpią ludziom rozmowy ze sprzedawcami.

Jak zapewnia Mirosław Krzanik, Dyrektor ds. Inteligentnych Rozwiązań Sklepowych z Żabki, w tym roku należy spodziewać się dynamicznego rozwoju wielu technologii w handlu detalicznym. Firmy technologiczne i sieci będą mocno zaangażowane w testowanie nowych rozwiązań podnoszących wygodę robienia zakupów. Klienci będą wyrażać na ich temat swoje opinie, np. w pilotażowych placówkach. I tym samym odegrają ważną rolę w ww. procesach.

Mirosław Krzanik przewiduje na ten rok rozwój technologii przyspieszających proces zakupowy w trzech modelach sprzedaży – dostawach produktów spożywczych, click&collect, czyli zamówieniach składanych w domu i odbieranych w sklepach, a także w różnego rodzaju systemach kas bezobsługowych. Zwiększy się automatyzacja wielu procesów sprzedażowych. Na rynku pojawi się więcej kas samoobsługowych, które nie tylko przyspieszą nabywanie towarów, ale też ułatwią właścicielom placówek prowadzenie ich biznesów.

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sztuczna inteligencja, jeszcze śmielsza ekspansja płatności mobilnych, geofencing czy dynamiczne ustalanie cen – oto niektóre z technologicznych trendów, które będą kształtować handel przyszłości, wynika z raportu JLL „Tomorrow's Retail".

W jakim stopniu Polacy wspierają się technologiami cyfrowymi w trakcie podejmowania decyzji zakupowych? Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte podczas sześciu na dziesięć wizyt w sklepie stacjonarnym klienci wykorzystują urządzenia elektroniczne. Jest to tzw. wskaźnik wpływu cyfrowego, który w Polsce kształtuje się na poziomie 60%. To jeden z głównych wniosków przeprowadzonego przez Deloitte badania dotyczącego przenikania się świata fizycznego oraz cyfrowego w obszarze konsumenckim.

X

Przeczytaj również