Jesteś tutaj

Odwiedzalność centrów handlowych w III kwartale br.

Trzeci kwartał nie przyniósł znaczących zmian trendu odwiedzalności centrów handlowych – wynika z analizy Experts Review przygotowanej przez Retail Institute.

Nadal najwięcej klientów tracą centra bardzo małe i małe (do 19 999 mkw. powierzchni najmu) oraz średnie (od 20 000 do 40 000 mkw. powierzchni najmu). Centra duże i bardzo duże (ponad 40 000 mkw. powierzchni najmu) osiągają natomiast stabilne wzrosty potwierdzając tym samym postawioną w marcu 2018 r. przez Retail Institute tezę o postępującej polaryzacji rynku i dominacji tych obiektów na rynkach lokalnych. W tym samym czasie obroty sieci handlowych prowadzących działalność w centrach handlowych mających powyżej 20 000 kw. powierzchni najmu, poza nielicznymi wyjątkami, były na plusie. Spadki obrotów wynikające z ograniczonej liczby odwiedzin, zgodnie z przewidywaniami, odnotowały centra małe i bardzo małe.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Centra handlowe są coraz mniej nastawione na tradycyjny „shopping”, większy akcent kładąc na społeczne i rozrywkowe funkcje i stając się nowym miejscem spotkań dla mieszkańców miast. Jest to efekt rosnącej konkurencji na rynku, nowych rozwiązań technologicznych, a także zmieniających się zachowań i potrzeb klientów w zakresie zakupów.

Posnania została uhonorowana prestiżowym wyróżnieniem ICSC VIVA (Vision, Innovation, Value, Achievement) Best-of-the-Best Awards za kampanię otwarcia. Wydarzenie znalazło się wśród 7 najlepszych projektów marketingowych branży retail na całym świecie.

X

Przeczytaj również