PCK, P&G oraz Kaufland – akcja na rzecz potrzebujących dzieci

Aktualności

PCK, P&G oraz Kaufland – akcja na rzecz potrzebujących dzieci

26 sierpnia 2015

Polski Czerwony Krzyż, P&G i Kaufland rozpoczynają ogólnopolską akcję „Z serca dla dzieci”, której celem jest pomoc dzieciom z najuboższych rodzin w Polsce.  Kupując wybrane produkty marek P&G, takich jak Pampers, Lenor, Ariel czy Gillette w każdym sklepie sieci Kaufland, można pomóc podopiecznym PCK w całym kraju. Akcja potrwa do 30 września.

Według danych GUS, ponad 2,5 mln osób w Polsce żyje na skraju ubóstwa, z czego blisko 1 mln stanowią dzieci i młodzież. Wiele z tych rodzin żyje w skrajnie trudnych warunkach. Nie są w stanie zaspokoić swoich podstawowych potrzeb – brakuje im żywności, ubrań, a także środków higieny i czystości. W przypadku tych rodzin nawet najmniejsza, z pozoru symboliczna pomoc może mieć ogromny wpływ na poprawę warunków ich życia – zaznacza Leszek Mizieliński, wiceprezes Polskiego Czerwonego Krzyża.

Żeby zmienić tę sytuację i wspomóc najuboższych, PCK, P&G oraz sieć sklepów Kaufland rozpoczynają akcję „Z serca dla dzieci”. Zaangażowała się w nią także, znana ze swoich działań społecznych, aktorka Katarzyna Cichopek, mama dwójki dzieci.

W akcję może włączyć się każdy, kto do 30 września odwiedzi dowolny sklep Kaufland i dokona zakupu produktów wybranych marek P&G, takich jak: podpaski Always, pieluszki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head&Shoulders i Pantene, produkty do pielęgnacji tkanin i domu Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, oraz produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice. Jeden procent ze sprzedaży wszystkich wymienionych produktów przekazany zostanie na rzecz podopiecznych PCK.

Nasze produkty są obecne nieomal we wszystkich gospodarstwach domowych w Polsce, towarzysząc polskim rodzinom w codziennych czynnościach. Podczas akcji „Z serca dla dzieci” szczególną uwagę kierujemy jednak w stronę tych najbardziej potrzebujących. Najmłodsi podopieczni PCK otrzymają na przykład zapas pieluszek Pampers, które pomogą zapewnić im suche noce i spokojny sen – mówi Robert Grzyb, dyrektor sprzedaży P&G w Polsce.

Kluczowym partnerem programu jest jedna z największych sieci handlowych w Polsce, Kaufland.

Klienci odwiedzający sklepy Kaufland wielokrotnie udowodnili swoją gotowość do angażowania się w działania społeczne. Chętnie brali udział w akcjach dobroczynnych współorganizowanych przez Kaufland troszcząc się razem z nami o losy osób potrzebujących. Dobierając asortyment zwracamy szczególną uwagę, aby produkty dostępne w naszych sklepach nie tylko spełniały wymagania dotyczące jakości, lecz także o to, aby ich zakup przyczyniał się do pomocy innym. Mamy nadzieję, że i tym razem nasi klienci włączą się do wspólnego działania. Mechanizm jest bardzo prosty: kupując produkty objęte akcją wspólnie pomagamy potrzebującym dzieciom – wyjaśnia Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu sieci Kaufland.

Do udziału w akcji „Z serca dla dzieci” zachęca Katarzyna Cichopek: Wielka siła akcji tkwi w tym, że każdy może się w nią włączyć i przyczynić do tego, by jak najwięcej dzieci w Polsce choć przez chwilę poczuło domowe ciepło. A pomóc jest przecież tak łatwo. Możemy to zrobić przy okazji codziennych zakupów, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Zachęcam więc do przyłączenia się do tego działania. W ten sposób wszyscy możemy sprawić, że na twarzy jakiegoś dziecka w Polsce pojawi się uśmiech.

W akcję zaangażowane są okręgowe i rejonowe oddziały PCK. Wolontariusze i pracownicy oddziałów zidentyfikowali najbardziej potrzebujące rodziny, określając ich największe potrzeby. Polski Czerwony Krzyż zadba także o to, by produkty i zebrane podczas akcji fundusze zostały przeznaczone na zakup tego, co najpotrzebniejsze do zdrowego i radosnego rozwoju maluchów – będą to m.in. kocyki, pościel czy piżamki.