Jesteś tutaj

Polacy nie czytają etykiet

„Klienci wybierając artykuły spożywcze nie czytają etykiet” – informuje Instytut Żywności i Żywienia zachęcając przy tym konsumentów do zmiany przyzwyczajeń. Z badań, na które powołuje się IŻiŻ wynika, że informacją najczęściej sprawdzaną przez Polaków na etykiecie jest data ważności. Pozostałe dane dotyczące m.in. składu produktu mają zdecydowanie mniejsze znaczenie. Może wynikać to z niedostatecznej wiedzy. Polacy najczęściej wybierają artykuły rutynowo i w pośpiechu. Zdaniem fachowców, kupujący zanim wrzuci produkt do koszyka powinien zwrócić uwagę na listę składników, termin ważności, informacje na temat wartości odżywczych i sposobu przechowywania. Instytut podkreśla, że na liście składników produktu, w pierwszej kolejności znajdują się te, których jest w składzie najwięcej. Natomiast obecność wzmacniaczy „E” jest dozwolona na terenie całej UE. Czasem jest wręcz konieczna ze względu na bezpieczeństwo produktu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od grudnia wchodzi w życie w całej Unii Europejskiej rozporządzenie z 2011 r., regulujące m.in. kwestię etykiet na towarach – informuje Dziennik Polski. Teraz staną się one czytelne i zawierać będą pełną informację o produkcie, jego składzie, wartości odżywczej, alergenach i kraju pochodzenia.

3 czerwca br. zmienia się kierownictwo firm detalicznych Maxima Grupė na terenie Litwy, Łotwy, Estonii, Polski i Bułgarii. Spółka kierowana będzie przez długoletnią pracowniczkę Neringę Janavičiūtė. Zastąpi ona na tym stanowisku dyrektora generalnego Mindaugasa Bagdonavičiusa, który pełnił tę funkcję od 2008 r.

X