Polacy nie czytają etykiet

Aktualności

Polacy nie czytają etykiet

„Klienci wybierając artykuły spożywcze nie czytają etykiet” – informuje Instytut Żywności i Żywienia zachęcając przy tym konsumentów do zmiany przyzwyczajeń. Z badań, na które powołuje się IŻiŻ wynika, że informacją najczęściej sprawdzaną przez Polaków na etykiecie jest data ważności. Pozostałe dane dotyczące m.in. składu produktu mają zdecydowanie mniejsze znaczenie. Może wynikać to z niedostatecznej wiedzy. Polacy najczęściej wybierają artykuły rutynowo i w pośpiechu. Zdaniem fachowców, kupujący zanim wrzuci produkt do koszyka powinien zwrócić uwagę na listę składników, termin ważności, informacje na temat wartości odżywczych i sposobu przechowywania. Instytut podkreśla, że na liście składników produktu, w pierwszej kolejności znajdują się te, których jest w składzie najwięcej. Natomiast obecność wzmacniaczy „E” jest dozwolona na terenie całej UE. Czasem jest wręcz konieczna ze względu na bezpieczeństwo produktu.