Jesteś tutaj

Polacy nie czytają etykiet

„Klienci wybierając artykuły spożywcze nie czytają etykiet” – informuje Instytut Żywności i Żywienia zachęcając przy tym konsumentów do zmiany przyzwyczajeń. Z badań, na które powołuje się IŻiŻ wynika, że informacją najczęściej sprawdzaną przez Polaków na etykiecie jest data ważności. Pozostałe dane dotyczące m.in. składu produktu mają zdecydowanie mniejsze znaczenie. Może wynikać to z niedostatecznej wiedzy. Polacy najczęściej wybierają artykuły rutynowo i w pośpiechu. Zdaniem fachowców, kupujący zanim wrzuci produkt do koszyka powinien zwrócić uwagę na listę składników, termin ważności, informacje na temat wartości odżywczych i sposobu przechowywania. Instytut podkreśla, że na liście składników produktu, w pierwszej kolejności znajdują się te, których jest w składzie najwięcej. Natomiast obecność wzmacniaczy „E” jest dozwolona na terenie całej UE. Czasem jest wręcz konieczna ze względu na bezpieczeństwo produktu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od grudnia wchodzi w życie w całej Unii Europejskiej rozporządzenie z 2011 r., regulujące m.in. kwestię etykiet na towarach – informuje Dziennik Polski. Teraz staną się one czytelne i zawierać będą pełną informację o produkcie, jego składzie, wartości odżywczej, alergenach i kraju pochodzenia.

Informacje zawarte na etykietach karm dla zwierząt w Europie reguluje prawo. Wydany przez Europejską Federację Przemysłu Żywieniowego Zwierząt Domowych (FEDIAF) „Kodeks dobrej praktyki znakowania karmy dla zwierząt” określa, jakie informacje muszą znaleźć się na opakowaniu oraz co one oznaczają. 

X

Przeczytaj również