Polacy nie szukają informacji na temat gotowych dań

Aktualności

Polacy nie szukają informacji na temat gotowych dań

Aż 75% mieszkańców dużych miast nie szuka informacji nt. gotowych dań przed ich zakupem. Prawie połowa z nich nie ma takiej potrzeby. Natomiast 53% badanych nie umie wskazać, gdzie sieci powinny przedstawiać komunikaty dot. tych produktów. 17% uważa, że najlepsze do tego byłyby gazetki handlowe. 15% wymienia stoiska. To wyniki badania wykonanego przez Grupę AdRetail i Hiper-com Poland.

Wynika to z nieustannego pośpiechu konsumentów. Z drugiej strony nasz rynek jest jeszcze na etapie tworzenia. Część specjalistów przewiduje, że świadomość klientów będzie rosła wśród ludzi zainteresowanych zdrowym odżywianiem i takie informacje coraz częściej będą im potrzebne.

– Przeprowadzone badanie wykazało, że większość konsumentów z dużych miast nie szuka informacji na temat gotowych dań przed ich zakupem w sklepach – 75%. Osoby, które je kupują, stawiają przede wszystkim na wygodę i oszczędność czasu. W danym momencie i miejscu wybierają dostępny dla siebie asortyment bez dodatkowych analiz, bo tak jest im najłatwiej – mówi Katarzyna Grochowska, Project Manager z Hiper-com Poland.

Tylko 5% badanych zdecydowanie przyznaje, że poszukuje informacji. Zapotrzebowanie na tego typu produkty rośnie nie tylko wśród osób, które nie zamierzają poświęcać czasu i energii na planowanie oraz przygotowywanie posiłków. Klienci, którym zależy na zdrowej diecie o określonej liczbie kalorii, również korzystają z takiego rozwiązania. I właśnie oni chcą mieć dobrą orientację na temat gotowych dań. Ta grupa konsumentów będzie rosła wraz z modą na zdrowy styl życia.

Konsumenci twierdzą, że nie mają potrzeby szukania informacji o gotowych daniach w sklepach – 49%. Klientom brakuje jeszcze świadomości w tym zakresie. Tak naprawdę Polacy nie mają pojęcia, czego dokładnie mogą oczekiwać, gdyż rynek dań gotowych jest dopiero na etapie tworzenia w naszym kraju. I dlatego też 9% ankietowanych przyznaje, że nawet nie wie, gdzie może znaleźć takie komunikaty.

– Z kolei 12% respondentów zaznaczyło, że szkoda jest im czasu na ww. działanie. I to również potwierdza założenie, że konsumenci nie odczuwają potrzeby wyszukiwania komunikatów nt. gotowych dań w sklepach. Jest to spójne z tym, że żyją w dużym pośpiechu i najbardziej zależy im na wygodzie – dodaje Katarzyna Grochowska.

Większość badanych nie potrafi określić tego, gdzie sklepy powinny najczęściej przedstawiać dane na temat oferowanych gotowych dań – 53%. Tymczasem, według 17% ankietowanych, sklepy powinny najczęściej przedstawiać informacje w gazetkach handlowych. 15% wskazuje na stoiska z tymi produktami. A łącznie 9% mówi o reklamach – prasowych, radiowych, telewizyjnych, a także online – 9%. Tylko 3% oczekuje tego typu komunikatów na stronach internetowych sieci.

Źródło i foto: Monday News