Polacy wybierają dania gotowe

Aktualności

Polacy wybierają dania gotowe

27 czerwca 2019

Brak czasu i konieczność wcześniejszego zakupu składników stanowią największe trudności w przygotowaniu wartościowego posiłku do pracy – wynika z badań przeprowadzonych w ramach panelu Ariadna. Z tych powodów Polacy wybierają dania gotowe, które oferują szybki czas ich przygotowania.

Prawie połowa pytanych stwierdziła, że największą trudność w przygotowaniu posiłku do pracy stanowi brak czasu. Jedna czwarta spośród badanych wskazała także na konieczność zaopatrzenia się we wszystkie składniki niezbędne do skomponowania dania. Te problemy sprawiają, że blisko 30% pracujących nie przygotowuje w ogóle posiłku w domu z myślą o zabraniu go do pracy albo robi to bardzo rzadko (najwyżej 3 razy w miesiącu).

– Pracodawcy często zastanawiają się, co wynika z przerwy na lunch czy obiad dla pracownika. Nie wszystkie firmy mają stołówki czy kantyny, które zaoferują ciepły posiłek w trakcie pracy. Natomiast przygotowanie posiłku w domu to czas, który pracownicy chętnie spędziliby z rodziną lub załatwiali sprawy, którym nie mogą się poświęcić w godzinach pracy. Nie dziwi więc, że brak czasu jest tak ważną przeszkodą – mówi Rafał Jędrzejewski, ekspert ds. HR z Executive & Friends.

Dania gotowe są dobrym wyborem dla większości pracowników, właśnie ze względu na czas ich przygotowania. 80% badanych podkreśliło, że właśnie ta cecha przekonuje do wyboru tej kategorii produktów. Ponad jedna trzecia wskazała też na poręczne opakowanie, jako wielką zaletę dań gotowych. Podobny odsetek wybiera przyrządzone wcześniej posiłki ze względu na cenę.

Równocześnie połowa polskich pracowników zaznacza, że pożywny posiłek powinien zawierać witaminy i minerały. Jedna czwarta osób spośród ankietowanych ceni zawartość warzyw w potrawach oraz walory takie jak brak konserwantów czy wzmacniaczy smaków.

– Coraz więcej pracowników decyduje się na dania gotowe. Ten rynek zaczyna wprowadzać innowacje, które swoim składem zaczynają odpowiadać rosnącym oczekiwaniom. Przykładem są wprowadzone ostatnio na rynek przez markę Łowicz, mieszczące się w torebce kaszotto, które w składzie stawia na wartościowe składniki odżywcze i które można przyrządzić jedynie w 2 minuty, poprzez podgrzanie. To dopiero początek rozwoju tego trendu żywieniowego skierowanego dla pracowników. Branża spożywcza jest coraz bardziej świadoma tego, jak jemy posiłki w pracy i odpowiada na te potrzeby – ocenia Jędrzejewski.