Jesteś tutaj

Polacy wydadzą na Święta prawie 24 mld zł

Średnie wydatki polskiej rodziny na tegoroczne obchody Bożego Narodzenia wzrosną wobec ubiegłorocznych o niemal 140 zł. Jeszcze wyższe będą w przypadku tych gospodarstw domowych, które zasilane są świadczeniem Rodzina 500+. 

– Jak wynika z badania, które na zlecenie Banku Millennium przeprowadził IBRiS, statystyczna polska rodzina deklaruje, że w tym roku wyda na święta 1754 zł, czyli o 139 zł więcej niż w ubiegłym roku. Chodzi tutaj o łączne wydatki na organizację świąt, prezenty, przygotowanie uroczystości rodzinnych i podróże – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Iwona Jarzębska, dyrektor ds. public relations w Banku Millennium. – Polacy coraz chętniej przeznaczają swoje fundusze na konsumpcję. Wynika to z bardzo wysokiego poziomu zatrudnienia w Polsce, a także z podwyżek naszych wynagrodzeń i pozytywnej perspektywy, jaką widzą przed sobą polscy konsumenci.

Łącznie Polacy planują w tym roku przeznaczyć na święta prawie 24 mld zł, o 8,6% więcej niż przed rokiem. Rodziny korzystające ze świadczenia Rodzina 500+ wydadzą na tegoroczne święta średnio 1973 złote, o 219 zł więcej niż wynosi średnia dla wszystkich konsumentów.

– Najpopularniejszymi prezentami świątecznym są wciąż kosmetyki i perfumy. Drugie miejsce zajmują zabawki, to jest najpopularniejszy prezent dla dzieci. Na trzecim miejscu są książki – informuje przedstawicielka Banku Millennium. Po kosmetyki lub perfumy dla najbliższych zamierza sięgnąć ponad połowa – 53% – konsumentów. Więcej niż trzech na dziesięciu Mikołajów sprezentuje słodycze. Częściej niż co szósty zamierza dać w prezencie pieniądze lub podarunek luksusowy, np. zegarek czy droższy alkohol.

– Polacy poszukują przed świętami promocji. Głównym źródłem informacji są wciąż gazetki publikowane przez centra handlowe, ale widzimy, że coraz większą popularnością cieszą się portale internetowe i aplikacje mobilne, które takie informacje dla konsumentów przygotowują – dodaje Iwona Jarzębska.

Źródło: Newseria Biznes

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od ubiegłego roku zdrożało 21 z 41 porównywanych produktów na Wigilię. Największy wzrost ceny – i to o 50% – zanotował mak. Cebula podrożała o 39%, a mąka pszenna – o 32%. Z drugiej strony 19 artykułów jest tańszych, m.in. jabłka – o 38%, a także wybrane jajka – o 15%. Między sieciami są też duże rozbieżności w cenach grzybów. Średni koszt zakupu analizowanych artykułów wzrósł od 2017 r. o blisko 4%.

Magia Świąt Bożego Narodzenia nierozerwalnie wiąże się z zapachem i smakiem potraw serwowanych w tym czasie. Większość Polaków okazuje się tradycjonalistami, stawiając na stołach potrawy znane z czasów dzieciństwa. Eksperymenty ograniczają się przeważnie do wprowadzania nowych rozwiązań i smaków do tradycyjnych potraw, ale zdarzają się też osoby definiujące świąteczny dobór dań po swojemu. Niezależnie od upodobań, detaliści muszą zagwarantować kupującym możliwie pełen przekrój asortymentu, pamiętając przy tym o odpowiednim wystroju placówki handlowej. Przekraczając próg sklepu klient powinien czuć magię zbliżających się świąt.

X

Przeczytaj również