Jesteś tutaj

Polacy wydali 160 mln zł na świąteczne słodycze

W czasie świąt Bożego Narodzenia Polacy wydali na słodycze 160 mln zł. Szczególnym powodzeniem cieszyły się te charakterystyczne dla okresu świątecznego, jak czekoladowe mikołaje czy kalendarze adwentowe.

Agencja Nielsen szacuje, że od listopada 2016 r. do stycznia 2017 r. Polacy wydali na słodkości 1,7 mld zł. W tym czasie największym zainteresowaniem cieszą się tabliczki czekolady. Sprzedaż tej kategorii asortymentowej wzrosła w tym czasie o 5,4 proc. Ich wartość to ponad 537,2 mln zł.

Joanna Rogalska, client director w Nielsenie cytowana przez Puls Biznesu stwierdziła, że w okresie świątecznym wzrost sprzedaży artykułów czekoladowych będzie widoczny zwłaszcza w sklepach wielkoformatowych. Klienci nabywali w nich głównie produkty typowo świąteczne jak figurki czy zestawy, na które wydano około 160 mln zł.

Ponad 70 proc. rynku słodyczy w kraju przypada na produkty czekoladowe i cukiernicze. Pozostałą część stanowią ciastka i herbatniki. W latach 2012–2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5%, z poziomu 1,66 mld EUR do 2,98 mld EUR. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie. W 2016 r. import słodyczy do Polski wyniósł 1,02 mld EUR. Polska jest na 14. miejscu wśród największych importerów słodyczy na świecie.

Źródło: Puls Biznesu, PKO BP

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polacy coraz chętniej świętują Walentynki i choć większość z nas ma do nich neutralny stosunek, niemal 70% chce z tej okazji wręczyć upominek. Najczęściej planujemy wydatki w przedziale od 50 do 200 zł – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Taki wniosek wynika z raportu „Polka – strażniczka domowego budżetu” zrealizowanego przez ośrodek badawczy SW Research. Można dowiedzieć się z niego, jak płeć wpływa na zachowania konsumenckie.

X