Jesteś tutaj

Procenty na prezenty

22% Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8%). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8%), biznesowo – zdecydowanie wygrywa whisky (57,3%) – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przeprowadziła badanie, którego celem było zdiagnozowanie, co Polacy najchętniej kupują z przeznaczeniem na prezent. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się alkohole. Kupujemy je zarówno wybierając się na spotkanie towarzyskie, jak i wówczas, kiedy wizyta ma charakter biznesowy. Drugie co do popularności w obu przypadkach są kwiaty, bliskim i znajomym wręcza je 18,1% badanych, partnerom biznesowym już tylko 11,1%. Tym, co jednak zwraca uwagę jest fakt, że w przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7%) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów.

Badanie zrealizowane przez SW Research pokazuje, że wybór alkoholu przeznaczonego na prezent, uzależniony jest od okazji. W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek badani wskazali wódkę czystą (29,8%), a następnie wino (26%). Whisky, która przy tego typu okazjach to alkohol „trzeciego” wyboru (19,7%), w przypadku spotkań biznesowych jest bezsprzecznym liderem rankingu. Wybiera ją 57,3% badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3%), wino (9,9%) i wódkę (9,1%).

Zdaniem badanych, najlepszym rozwiązaniem przy wyborze kategorii jest wybór marek, które zna się i ceni. Kryterium tym kieruje się 40% osób. Drugą istotną przesłanką w tym przypadku jest jakość (26,6%). Produkty w opakowaniach okazjonalnych, często wzbogacone o dodatki, które licznie pojawiają się w okresach przedświątecznych, wybiera 13,7% badanych.

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi – obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych. Instytut GfK przeanalizował, który z programów lojalnościowych okazał się najbardziej skuteczny.

Kasjerki w dużych sieciach handlowych wypowiadają się pozytywnie o ograniczeniu handlu w niedziele. Pomimo mniejszych zarobków oraz większej ilości pracy w soboty i poniedziałki uważają, że wprowadzenie nowego prawa było dla nich dobre, ponieważ mają więcej czasu dla swoich rodzin.

X