Jesteś tutaj

Procenty na prezenty

22% Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8%). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8%), biznesowo – zdecydowanie wygrywa whisky (57,3%) – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przeprowadziła badanie, którego celem było zdiagnozowanie, co Polacy najchętniej kupują z przeznaczeniem na prezent. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się alkohole. Kupujemy je zarówno wybierając się na spotkanie towarzyskie, jak i wówczas, kiedy wizyta ma charakter biznesowy. Drugie co do popularności w obu przypadkach są kwiaty, bliskim i znajomym wręcza je 18,1% badanych, partnerom biznesowym już tylko 11,1%. Tym, co jednak zwraca uwagę jest fakt, że w przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7%) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów.

Badanie zrealizowane przez SW Research pokazuje, że wybór alkoholu przeznaczonego na prezent, uzależniony jest od okazji. W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek badani wskazali wódkę czystą (29,8%), a następnie wino (26%). Whisky, która przy tego typu okazjach to alkohol „trzeciego” wyboru (19,7%), w przypadku spotkań biznesowych jest bezsprzecznym liderem rankingu. Wybiera ją 57,3% badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3%), wino (9,9%) i wódkę (9,1%).

Zdaniem badanych, najlepszym rozwiązaniem przy wyborze kategorii jest wybór marek, które zna się i ceni. Kryterium tym kieruje się 40% osób. Drugą istotną przesłanką w tym przypadku jest jakość (26,6%). Produkty w opakowaniach okazjonalnych, często wzbogacone o dodatki, które licznie pojawiają się w okresach przedświątecznych, wybiera 13,7% badanych.

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Agencja badawcza Nielsen oraz PAYBACK przeprowadzili badanie dotyczące tego, w jaki sposób Polacy postrzegają pobieranie opłat za reklamówki. Ankieta wykazała, że ponad połowa konsumentów twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. 

Ośrodek badawczy MASMI Poland postanowił przyjrzeć się coraz bardziej licznej grupie nowych konsumentów – Ukraińców migrujących do Polski, którzy, poszukując pracy i zamieszkania, zaczęli tworzyć silną grupę nabywców. Opierając się na badaniach jakościowych, MASMI stworzyło raport o wartościach i zwyczajach, którymi kierują się konsumenci migrujący zza wschodniej granicy, przy wyborze produktów i marek.

X

Przeczytaj również