Rynek dezodorantów w Polsce jest wart 721 mln zł

Aktualności

Rynek dezodorantów w Polsce jest wart 721 mln zł

25 sierpnia 2016

Z badań gfk wynika, że rynek dezodorantów kupowanych przez polskie gospodarstwa domowe jest wart w ujęciu rocznym prawie 721 mln zł, a jego wielkość wynosi ponad 8,7 mln litrów. Największym segmentem w kategorii są antyperspiranty, których udział wolumenowy w całej kategorii wyniósł 68% w analizowanym okresie. Gospodarstwa domowe w Polsce wybierały produkty z tego segmentu ponad 4 razy w ciągu roku, wydając średnio 11,27 zł podczas pojedynczego zakupu. Antyperspiranty zanotowały wzrost wartościowy i wolumenowy, odpowiednio o 2 i o 4%. W obu ujęciach najwyższe dynamiki sprzedaży odnotowano w kanale dyskontów. To właśnie dyskonty wygenerowały najwyższy wzrost wartości i wolumenu sprzedaży kategorii dezodorantów, odpowiednio o 26 i 18%, a także jako jedyny kanał przyciągnęły nowych nabywców.

Źródło: gfk