Jesteś tutaj

Smaczna edukacja w Biedronce

Przed warszawskimi uczniami nie lada zadanie – będą dokładnie przyglądać się produktom w Biedronce. Jaki jest tego powód? Biedronka wspólnie z Fundacją Legii zaprosiła warszawskich uczniów do wyjątkowej aktywności. W ramach programu „Celuj w zdrowie” dzieci sprawdzają składy produktów dostępnych w Biedronce pod kątem zdrowego odżywiania.

Pierwsza edycja rozpoczętego w październiku 2019 r. programu Fundacji Legii, którego partnerem jest Biedronka, osiągnęła właśnie półmetek. To właśnie teraz uczniowie warszawskich szkół z Woli, Pragi i Śródmieścia udają się do sklepów Biedronka na specjalnie przygotowane lekcje w oparciu o przygotowane scenariusze z atrakcyjnymi zadaniami do wypełnienia.

Dzięki temu projektowi edukacja o prawidłowym żywieniu trafi do szczególnie otwartych na wiedzę młodych głów w formie najbardziej adekwatnej: przez ćwiczenia praktyczne. To właśnie sklepy są tym miejscem, gdzie podejmujemy wybory żywieniowe – rodzinnie, ale też indywidualnie.

– W Biedronce czujemy dużą odpowiedzialność za jakość, ale też wartość odżywczą produktów, które oferujemy naszym klientom. Sklep spożywczy to także faktyczne miejsce, gdzie klienci zastanawiają się, jaki produkt jest dla nich najlepszy i który finalnie wybrać. Jest to więc świetna przestrzeń, by przekazywać wiedzę o zasadach zrównoważonej diety – mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka.

W trakcie specjalnie opracowanych zajęć w sklepach uczestnicy mają możliwość w praktyce odbyć naukę czytania etykiet, przeanalizować skład produktów oraz sprawdzić zawartość tłuszczy czy cukrów w danym artykule. Dowiedzą się też, czym różni się sok od nektaru czy napoju.  Specjaliści Biedronki - Świeżoznawcy są oczywiście do dyspozycji uczniów i nauczycieli w trakcie zajęć. Młodzi podopieczni będą mieli też możliwość naocznego sprawdzenia, jaka jest prawidłowa codzienna porcja warzyw i owoców.

– Dla Fundacji Legii istotą pomagania w zakresie edukacji jest rozwijanie trwałego sposobu wsparcia, dlatego zaangażowaliśmy się w dwuletni program. Zdrowie jest w centrum naszego zainteresowania. Bardzo nas cieszy aktywny udział 260 dziewcząt i chłopców oraz współpracujących z Fundacją Legii nauczycieli. Razem zwiększamy zainteresowanie tematem aktywności fizycznej, właściwego odżywienia, a przede wszystkim pomagamy wypracować dobre nawyki – przyznaje Paweł Aleksandrowicz, menadżer ds. rozwoju edukacji Fundacji Legii

Działania z zakresu edukacji żywieniowej są jednym z filarów działalności Biedronki na polu społecznej odpowiedzialności, a „Celuj w zdrowie” to kolejny projekt sieci w tym obszarze, obok m.in. realizowanego z partnerami, już po raz piąty, programu „Zielona Kraina”.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Program lojalnościowy „Moja Biedronka” został wprowadzony pół roku temu. W przeciągu 6 miesięcy dołączyło do niego 5 mln osób. Oznacza to, że w przeciągu miesiąca na konto dostępne na stronie internetowej  rejestruje się prawie milion klientów sieci. Przy takim tempie sieć zyska, w przeciągu najbliższych miesięcy, największą liczbę „lojalnych” klientów. 

Małgorzata Rozenek – Majdan znana z programu „Perfekcyjna pani domu” weźmie udział w kampanii reklamowej sieci Biedronka pod hasłem „Wiosenne porządki”. 

X