Jesteś tutaj

Spada liczba odwiedzin w centrach handlowych

Według danych FootFall Indeks Polska w kwietniu spadła liczba klientów w centrach handlowych, o 2,1 proc. rok do roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 15,8 proc.

Niekorzystny trend może być związany z ustawą ograniczającą handel w niedziele. W kwietniu sklepy były otwarte tylko w jedną z pięciu niedziel. Cztery dni handlowe mniej w miesiącu wyraźnie odczuli zarządcy centrów handlowych. Duży spadek w ujęciu miesięcznym związany jest z okresem świąt wielkanocnych, które w tym roku wypadały na przełomie marca oraz kwietnia.

Źródło: Business Insider

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rok 2017 przyniósł wiele ciekawych wydarzeń na polskim rynku handlowym. Firma Cresa Polska podsumowała przełomowe wydarzenia w raporcie „Retail Space Tracker” oraz przedstawiła prognozy dla branży nieruchomości handlowych na 2018 r. 

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała pierwszy kwartał na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce w raporcie MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce. Opublikowano w nim informacje dotyczące podaży nowej powierzchni handlowej oraz odwiedzalności centrów i galerii.

X