Jesteś tutaj

Sprzedaż cukru i fiksów żelujących w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

Cukry żelujące i fiksy ułatwiające przygotowanie domowych przetworów to kategoria, która pojawia się na paragonach w sklepach małoformatowych właściwie tylko przez kilka ciepłych miesięcy. Najwięcej transakcji z zakupem tego typu produktów notuje się w czerwcu – w szczycie sezonu na truskawki. Z danych CMR wynika, że w 2017 r. prawie 40% całorocznych wydatków klientów sklepów małoformatowych na środki do żelowania trafiło do kas właśnie w czerwcu. Produkty te pojawiają się na paragonach również w kolejnych miesiącach (aż do października), kiedy dojrzewają inne owoce sezonowe.

Latem większość sklepów małoformatowych do 300 m2 wprowadza środki skracające czas przygotowania dżemów i konfitur do swojej oferty. W lipcu 2017 r. przynajmniej jeden wariant cukru lub fiksu żelującego można było kupić w 57% wszystkich takich placówek. Wybór tego typu produktów w typowym sklepie osiedlowym nie jest jednak zbyt szeroki – nawet w szczycie sezonu na półce można znaleźć średnio tylko 2-3 warianty.

Jak pokazują dane CMR, tylko na co trzecim paragonie można znaleźć jedno opakowanie cukru lub fiksu żelującego. Najczęściej klienci sklepów małoformatowych kupują od razu większą ilość środków żelujących, a średnia liczba opakowań na transakcję wynosi 2,6. Osoby zaopatrujące się w sklepach małoformatowych w środki ułatwiające przygotowanie przetworów wyraźnie preferują fiksy żelujące w małych opakowaniach, które dodaje się do owoców i cukru. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast gotowe cukry żelujące – w sklepach małoformatowych mniej niż 10% sprzedawanych produktów z tej kategorii stanowią mieszanki cukru i środka żelującego.

Elżbieta Szarejko, CMR

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jak wynika z danych PIH i CMR, w lipcu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była 0,3% wyższa niż w czerwcu br. i o 7% wyższa niż w lipcu 2017 r. Liczba transakcji zaraportowanych w lipcu była utrzymała się na takim samym poziomie co rok wcześniej.

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r.

X