Sprzedaż serków kanapkowych w sklepach małoformatowych

Aktualności

Sprzedaż serków kanapkowych w sklepach małoformatowych

28 stycznia 2019

Konsumenci z roku na rok coraz chętniej sięgają po produkty z kategorii serków kanapkowych. Według danych paragonowych CMR liczba transakcji z zakupem tej kategorii w 2017 r. wzrosła o 4,9% w stosunku do 2016 r., a w 2018 r. wzrost ten wyniósł aż 7,2%.

Sprzedaż serków kanapkowych w sklepach małoformatowych podlega niewielkim wahaniom sezonowym. Najwięcej serków kupowanych jest w okresie wiosenno-letnim. Niezmiennie preferowanymi smakami są śmietankowy i naturalny, w dalszej kolejności te z dodatkami tradycyjnymi: szczypiorek, zioła, cebulka. Pojawiają się również nowości półkowe z dodatkami mało spotykanymi, np. szpinak, mango, gruszka.

Serki kanapkowe znajdziemy w większości sklepów małoformatowych, w swojej ofercie posiada je 85% placówek, średnia liczba SKU na półce wynosi 13 opakowań. Najczęściej występują one w kubkach i pudełkach w gramaturze 100-200 g, warto natomiast odnotować zdobywającą w 2018 r. rynek nowość Hochland – serki kanapkowe w 4 mini porcjach (po 30 g każda).

Liderem segmentu pozostaje niezmiennie firma Hochland (z markami Almette i Kanapkowy), do której należy blisko 40% sprzedaży wartościowej serków kanapkowych rynku sklepów małoformatowych. Na kolejnych pozycjach w rankingu sprzedaży plasują się SM Mlekpol, OSM Piątnica, SDM Wieluń i SM Bieluch.