Jesteś tutaj

Stanowisko POHiD w sprawie podatku od handlu

Podatek od handlu niesie szereg negatywnych konsekwencji dla branży i polskich konsumentów – twierdzi POHiD.

Podatek od handlu uderzy w budżet polskich rodzin. Ceny pójdą jeszcze mocniej w górę, przy rekordowym wzroście w ostatnim czasie. Przez lata polscy konsumenci mieli dostęp do tysięcy produktów o najwyższej jakości po przystępnych cenach. Podatek spowoduje wzrost cen, gdyż pracując na bardzo niskich marżach, firmy handlowe nie udźwigną tej daniny. Skończy się tania żywność w naszym kraju, przez co ucierpi najuboższa część społeczeństwa.

Nowa danina zaostrzy konkurencję na rynku i pogorszy sytuację tych sklepów, które już zmagają się z negatywnymi skutkami zakazu handlu w niedziele. W wyniku tego zostanie znacznie przyspieszony proces koncentracji rynku i wyeliminowanie z rynku najsłabszych  firm.

Optymalizacja i cięcia kosztów odbiją się na bezpośrednim otoczeniu biznesowym handlu, zaostrzy to konkurencję wśród dostawców, a słabsi uczestnicy rynku zostaną skazani na mniej efektywne kanały dystrybucji. Podatek zmieni obraz polskiego handlu, ograniczając liczbę sklepów, rodzaj asortymentu  i wybór dla konsumenta.

Podatek spowoduje ograniczenie inwestycji i rozwój handlu, co również wpłynie negatywnie  na eksport polskich produktów za pośrednictwem sieci na rynki zagraniczne.

Nowa danina wpłynie bezpośrednio na zwiększenie konkurencyjności sprzedaży internetowej serwisów zagranicznych, które nie są objęte żadnym polskim podatkiem  i nie zasilają budżetu państwa. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Przed polskim handlem czas rozwoju. Powstaną nowe miejsca pracy oraz wzrośnie wynagrodzenie. Pojawią się nowe sklepy, zarówno te wielkopowierzchniowe jak i mniejsze – ocenia dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, bowiem powstaje tam 2/3 PKB. W sklepach oraz w ich otoczeniu pracuje dziś 3,6 mln osób, czyli 1/4 wszystkich zatrudnionych.

Dnia 21 czerwca br. w Pałacu Parlamentu w Bukareszcie odbyło się Forum Jednolitego Rynku (Single Market Forum), współorganizowane przez Komisję Europejską i prezydencję rumuńską w Radzie Unii Europejskiej. Single Market Forum to coroczna inicjatywa, w ramach której obywatele, przedsiębiorstwa i decydenci UE monitorują postępy we wdrażaniu polityki jednolitego rynku towarów i usług. Podczas tegorocznej edycji forum wyrazicielem głosu polskiego i europejskiego handlu była Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, a zarazem wiceprezydent europejskiej organizacji handlowej EuroCommerce z siedzibą w Brukseli.

X