Jesteś tutaj

Stanowisko POHiD w sprawie podatku od handlu

Podatek od handlu niesie szereg negatywnych konsekwencji dla branży i polskich konsumentów – twierdzi POHiD.

Podatek od handlu uderzy w budżet polskich rodzin. Ceny pójdą jeszcze mocniej w górę, przy rekordowym wzroście w ostatnim czasie. Przez lata polscy konsumenci mieli dostęp do tysięcy produktów o najwyższej jakości po przystępnych cenach. Podatek spowoduje wzrost cen, gdyż pracując na bardzo niskich marżach, firmy handlowe nie udźwigną tej daniny. Skończy się tania żywność w naszym kraju, przez co ucierpi najuboższa część społeczeństwa.

Nowa danina zaostrzy konkurencję na rynku i pogorszy sytuację tych sklepów, które już zmagają się z negatywnymi skutkami zakazu handlu w niedziele. W wyniku tego zostanie znacznie przyspieszony proces koncentracji rynku i wyeliminowanie z rynku najsłabszych  firm.

Optymalizacja i cięcia kosztów odbiją się na bezpośrednim otoczeniu biznesowym handlu, zaostrzy to konkurencję wśród dostawców, a słabsi uczestnicy rynku zostaną skazani na mniej efektywne kanały dystrybucji. Podatek zmieni obraz polskiego handlu, ograniczając liczbę sklepów, rodzaj asortymentu  i wybór dla konsumenta.

Podatek spowoduje ograniczenie inwestycji i rozwój handlu, co również wpłynie negatywnie  na eksport polskich produktów za pośrednictwem sieci na rynki zagraniczne.

Nowa danina wpłynie bezpośrednio na zwiększenie konkurencyjności sprzedaży internetowej serwisów zagranicznych, które nie są objęte żadnym polskim podatkiem  i nie zasilają budżetu państwa. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

27 września br. podczas Targów Polagra Food w Poznaniu odbyła się zorganizowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji konferencja: „Perspektywy i zagrożenia dla handlu nowoczesnego w Polsce”. 

18 listopada br. w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre odbędzie się I Kongres Nowoczesnej Dystrybucji. Kongres to prestiżowe wydarzenie, które skupi w jednym miejscu kadrę zarządzającą sektorów handlu, przetwórstwa i dystrybucji. W Kongresie weźmie udział aż 15 międzynarodowych sieci handlowych, których prezesi, jako prelegenci, wyznaczą strategiczne kierunki działania na najbliższe lata.

X