Jesteś tutaj

Tesco opuści Polskę, jeśli nie poprawi rentowności

Polska jest jedynym krajowym rynkiem, na którym sieć Tesco nie osiąga zysku. Dyrektor generalny przyznał, że jeśli wyniki nie poprawią się, nie wykluczone jest wycofanie się z polskiego rynku.

Z opublikowanych w ostatnim czasie wyników za pierwsze półrocze roku finansowego 2018/2019 wynika, że sprzedaż w Polsce spadła o 3,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, kształtując się na poziomie 4,83 mld zł. Głównym powodem takiej sytuacji jest wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele.

Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco w rozmowie z agencją informacyjną Reuters przyznał, że sieć wprowadza rozwiązania mające poprawić rentowność na polskim rynku. Jeśli nie uda się wypracować zysku niewykluczona jest sprzedaż sklepów innej sieci handlowej.

Źródło: Reuters

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pod hasłem „Kulinarni odkrywcy” rusza dwunasta edycja programu Tesco dla Szkół, który tym razem koncentruje się na edukacji kulinarnej dzieci. Wg badań przeprowadzonych na zlecenie programu przez MillwardBrown, ponad połowa polskich dzieci w wieku szkolnym nie potrafi samodzielnie zaparzyć herbaty, a z odgrzaniem obiadu nie poradzi sobie co piąty gimnazjalista. Program edukacyjny Tesco dla Szkól – „Kulinarni odkrywcy”, skierowany do szkół podstawowych i gimnazjalnych, oferuje nauczycielom i rodzicom przepis na skuteczne zachęcenie dzieci do kulinarnych eksperymentów. Program wspiera kampania komunikacyjna do szkół, rodziców oraz klientów sieci.

Firma Tesco Polska poinformowała swoich pracowników o przyspieszeniu realizacji planów biznesowych w zakresie redukcji kosztów operacyjnych i podniesienia konkurencyjności. Sieć potwierdziła plan likwidacji 13 przynoszących straty sklepów.

X