Trendy w sektorze handlowym

Aktualności

Trendy w sektorze handlowym

Centra społecznościowe, niewielka przestrzeń, projekty mixed-up – to tylko niektóre z trendów wyróżnionych przez CBRE w raporcie “Rynek handlowy w Polsce w I półroczu 2018”. Żeby sprostać zmianom na rynku centrów i galerii istniejące obiekty coraz częściej będą także podlegały modernizacji.

CBRE wyróżniło pięć najważniejszych trendów na rynku centrów handlowych, które będą kształtowały rynek w najbliższym czasie. Pierwszym okazuje się tworzenie centrów społecznościowych, w których chęć zrobienia zakupów będziemy jednym z kilku powodów do odwiedzin. Rozbudowane są funkcje rozrywkowo-rekreacyjne, kulturalne, wzbogacające przestrzeń publiczną. Kolejnym trendem jest zwrot w kierunku mniejszych przestrzeni. Widoczne jest to zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Centra handlowe typu convenience umożliwiające zrobienie szybkich zakupów zlokalizowane są w miejscach, w których panuje duży ruch. Kolejnym kierunkiem rozwoju będą remonty i modernizacje już istniejących obiektów. Związane jest to z coraz mniejszą liczbą wolnej powierzchni pod budowę nowych centrów handlowych. Następnym trendem jest tworzenie projektów wielofunkcyjnych typu mixed-up. Często powstają one w zrewitalizowanych budynkach pofabrycznych obok biur oraz obiektów kulturalnych. Ostatnim z wyróżnionych trendów jest połączenie sprzedaży internetowej z tradycyjnym kanałem. Występują tutaj dwa zjawiska showrooming – czyli oglądanie produktu w sklepie i jego zakup przez internet oraz webrooming – oglądanie towaru w internecie i kupowanie go w sklepie stacjonarnym.

Foto: Pixabay