Jesteś tutaj

Wyniki Carrefour w 2018 r.

Grupa Carrefour opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Sprzedaż grupy w ubiegłym roku osiągnęła poziom niemal 85 mld euro i była niższa o 3,1% od wyników z 2017 r. W ubiegłym roku zanotowano jednak wzrost sprzedaży L4L o 1,4%.

W całym 2018 r. Grupa otworzyła 474 nowe sklepy convenience, w tym 169 placówek w IV kwartale. W grudniu uruchomiono pilotażowy sklep w Clichy we Francji, w koncepcie proximity. Znaczenie zwiększyła się również sprzedaż produktów organicznych z 1,3 mld euro w 2017 do 1,8 mld euro w 2018 r. Wcześniej Grupa nakreśliła sobie cel osiągnięcia sprzedaży tego asortymentu w wysokości 5 mld euro w 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż L4L wzrosła o 1,9%, wobec 1,1% w pierwszych trzech kwartałach. Duży wzrost odnotowano w Brazylii + 6,2%. We Francji odnotowano wynik gorszy o 0,1%, co spowodowane było protestem „żółtych kamizelek”.  W tym okresie sprzedaż wyniosła niemal 23 mld euro, przy wzroście sprzedaży L4L o 1,9%.

W Polsce w 2018 r. zanotowano sprzedaż na poziomie 2,11 mld euro, przy wzroście L4L 1,6%. W IV kwartale osiągnięto wyniki kolejno 615 mln euro i +2,1%.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sprzedaż francuskiej sieci w Polsce w II kwartale br. wyniosła 494 mln euro. To o 0,9% mniej niż przed rokiem. Wzrosła natomiast sprzedaż LFL, która zwiększyła się o 2,3%.

W 2014 roku Carrefour Polska przedłużył ponad 120 umów najmu na łączną powierzchnię 15.000 GLA, otworzył park handlowy Sonata Park w Sochaczewie oraz zakończył przebudowy 5 swoich centrów handlowych. Spółka poszerzyła również ofertę swoich galerii o nowe rozpoznawalne marki, a także rozwinęła współpracę z kluczowymi najemcami sieciowymi ze swojego portfolio.

X