Jesteś tutaj

Wyniki Grupy Eurocash za II kwartał 2015 r.

W II kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash, krajowego lidera w hurtowej dystrybucji żywności i innych towarów szybko rotujących (FMCG), sięgnęła 5,18 mld zł i była o blisko 21% wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. W całym I półroczu br. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 9,79 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 22% rok do roku.

Dynamiczny wzrost sprzedaży to głównie efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także rozwoju organicznego. Mimo trudnych warunków rynkowych i głębokiej deflacji (2,9% spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych w I półroczu br.), Grupa zanotowała również kilkuprocentowy wzrost sprzedaży bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 513,7 mln zł (12,1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku), a w całym I półroczu br. prawie 933 mln zł (wzrost o 11,4% rok do roku). EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w II kwartale tego roku wyniosła 114 mln zł (+13% r/r), a narastająco za 6 miesięcy 2015 r. prawie 156 mln zł (+9,4% r/r).

Skonsolidowany zysk netto Grupy Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 51,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Zysk netto wypracowany w całym I półroczu tego roku sięgnął 48,5 mln zł wobec 50,7 mln zł w I połowie 2014 r. W II kwartale 2015 r., podobnie jak w pierwszych trzech miesiącach br., Grupa Eurocash znacząco poprawiła przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W całym I półroczu tego roku przepływy operacyjne sięgnęły 560 mln zł, co pozwoliło Grupie istotnie zmniejszyć zadłużenie, mimo wypłaty prawie 110 mln zł dywidendy w czerwcu br.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W II kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash, krajowego lidera w hurtowej dystrybucji żywności i innych produktów szybko rotujących (FMCG) wyniosły 5,34 mld zł i były o ponad 3% wyższe niż w analogicznym okresie 2015 r.

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.

X