Jesteś tutaj

Wyniki Tesco za I półrocze

Sprzedaż grupy osiągnęła poziom 28,3 mld GBP, wobec 25,2 mld GBP w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wyniki sieci napędza brytyjski rynek. W Europie Centralnej odnotowano spadek sprzedaży i przychodów, co związane jest z ograniczeniem handlu w niedziele.

Zysk operacyjny sieci wyniósł 933 mln GBP, wobec 750 mld GBP przed rokiem. Najlepszy wynik sprzedaży odnotowano na rynku brytyjskim i irlandzkim – wzrost o 3,8%. Natomiast w Europie Centralnej sprzedaż like-for-like spadła o 1,5%. Jak zaznaczyła sieć, głównym powodem takiej sytuacji jest ograniczenie handlu w niedziele. Zanotowano również niższy zysk 59 mln GBP, co oznacza spadek o 3,3%.

– Zrobiliśmy dobry początek roku, a wzrost w drugim kwartale napędzany jest głównie przez rynki brytyjski oraz irlandzki i zapewnia jedenasty z rzędu kwartał wzrostu – zaznacza Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco, dodając: – W tym samym czasie poczyniliśmy dalsze postępy strategiczne. Zakończyliśmy naszą fuzję z hurtownią Booker w marcu i jesteśmy zachwyceni dotychczasowymi osiągnięciami. W lipcu ogłosiliśmy strategiczny sojusz z Carrefour, który rozpocznie się w tym miesiącu. A teraz jesteśmy w połowie drogi do największego odświeżenia marki własnej w naszej prawie stuletniej historii.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sieć Tesco podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2018/2019. W skali całej grupy zanotowano wzrost przychodów, ale na skutek zmian prawnych w Europie Centralnej zanotowano w tym regionie spadek sprzedaży.

Po 11 miesiącach przygotowań Tesco we współpracy z partnerami Prologis i DHL otworzyło centrum dystrybucji w miejscowości Gáň koło Galanty na Słowacji.

X