Jesteś tutaj

Za co klienci cenią sklepy?

„Monitor sieci handlowych” realizowany przez instytut ARC Rynek i Opinia wykazał, że polscy konsumenci mają duże rozeznanie na rynku handlu detalicznego. Każdy rodzaj sklepu ceniony jest za inny aspekt. Hipermarkety preferowane są w przypadku dużych zakupów spożywczo-przemysłowych, natomiast pod względem jakości obsługi bezkonkurencyjne są niewielkie sklepy osiedlowe.

W kategorii "nieduże zakupy po drodze" badani najczęściej wskazywali małe, niezależne sklepy osiedlowe (85%), Społem (83%) i Lewiatan (83%). Niewielkie placówki detaliczne zwyciężyły również w kategorii "sprawnej i miłej obsługi", osiągając wynik 81% i wyprzedzając markety Piotr i Paweł (79%) oraz Społem (77%).

Placówkami wybieranymi na "duże zakupy spożywczo-przemysłowe" okazały się najczęściej: Auchan (77%), Tesco (76%) oraz Kaufland (75%). Natomiast w kategorii "niskie ceny" badani wskazywali przeważnie sieci: Biedronka (78%), Kaufland (72%), i Tesco (71%).

Źródło: Business Insider

Foto: iStock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją – sprawdzanie aktualnych promocji – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Niezmiennie najpopularniejszą formą promocji jest obniżka ceny produktu czy usługi, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat popularność korzystania z tej formy promocji spadła o 14 punktów procentowych. Obecnie dwie trzecie konsumentów deklaruje, że korzysta z tej formy promocji. Z kolei kilkukrotne wzrosty popularności w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat odnotowały: konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów – wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia.

X

Przeczytaj również