Jesteś tutaj

Żywcem nas nie weźmiecie

To hasło sieci Piotr i Paweł, która startuje z kampanią rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia we własnych sklepach. Jest to również nawiązanie do akcji „Jeszcze żywy Karp” prowadzonej przez organizację ekologiczną „Klub Gaja”. Poznańska sieć sklepów podjęła współpracę z klubem w celu uświadamiania swoich klientów co do tego, że poprzez swoje decyzje zakupowe mają realny wpływ na ograniczenie cierpienia zwierząt i ich bardziej humanitarne traktowanie.

– Piotr i Paweł jest polską siecią sklepów, tym ważniejsze jest dla nas podkreślenie, że spożywanie karpia w okresie świątecznym to niezwykle ważna tradycja w większości polskich domów, co doskonale rozumiemy. Do uśmiercenia karpi można jednak podejść w bardziej humanitarny sposób, dlatego nie będziemy prowadzili sprzedaży żywej ryby w sklepach własnych sieci. Chcemy przy pomocy lekkiej i śpiewającej reklamy zwrócić uwagę naszych klientów na ten fakt – mówi Aleksander Rosa, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł

Piotr i Paweł to kolejna sieć handlowa w Polsce, która zdecydowała się na taki krok.

– Zmiana społeczna to długofalowy proces. Po wielu latach kampanii Klubu Gaja: nagłaśniania problemu, budowania poparcia społecznego i doprowadzenia do zmiany prawa, coraz więcej sklepów rezygnuje z takiej formy sprzedaży. Klientom oferują karpia z lodu czy w płatach. To już trend – podkreśla Jacek Brożek, założyciel i prezes Klubu Gaja.

Okres przedświąteczny, czyli zwiększona sprzedaż i obecność klientów w sklepach to doskonała okazja do intensywniejszej komunikacji z konsumentem nie tylko przez pryzmat zachęcania go do kupowania. Sieć Piotr i Paweł ruszyła równolegle ze świąteczną kampanią „Więcej emocji – sensacyjnie rodzinne święta”, w ramach której klienci, którzy zrobią zakupy za ponad 150 pln otrzymują jeden z 3 najnowszych filmów z Jamesem Bondem. Akcja ruszyła 18 grudnia w ponad 70 sklepach sieci. Styczeń dla Piotra i Pawła to nowy program lojalnościowy dla klientów i dalsze etapy programu restrukturyzacji.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Do zarządu firmy Piotr i Paweł S.A., dołączył Marcin Ratajczak, obejmując funkcję dyrektora handlowego oraz wiceprezesa zarządu.

W listopadzie 2017 roku właściciele sieci „Piotr i Paweł” rozpoczęli poszukiwanie inwestora, który zapewniłby dalszy rozwój firmy. Jak można przeczytać na stronie internetowej sieci, pojawiły się konkretne oferty. Sieć nie zdradza na razie szczegółów. Pojawiają się głosy na rynku, że zainteresowana przejęciem jest litewska Maxima Grupé. 

X

Przeczytaj również